Kαταμπερδευτήκαμε, περάσαμε τη Γιουροβίζιον για Ολυμπιακούς, υπερβάλαμε σε κιτς στην τελετή, σε σοβαροφάνεια στην ελληνική συμμετοχή και καταλήξαμε πάλι πικραμένοι
Με το χεβιμεταλλάδικο κιτς καλοαναθρεμμένων σχολιαρόπαιδων από την Φιλανδία να βγάζει τη γλώσσα του στο σουσουδογκλάμουρ σινιέ ξενυχτάδικης πίστας της ελληνικής συμμετοχής, το γιουροβιζιονικό μας γλέντι ολοκληρώθηκε υπερβάλλοντας εαυτόν σε πανηγυρτζίδικη απολαυστική κακογουστιά.
Αυτό είναι η Γιουροβίζιον, μουτσούνες, μεταμορφώσεις, καρναβάλια, παιδικό κιτς. Το αναγάγαμε σε εθνική υπόθεση, αλλά εκείνη η υποδοχή της πρωτιάς πέρυσι από τον υπουργό Επικρατείας δεν κατέληξε και στην ανάλογης επισημότητας παράδοσή της στους επόμενους νικητές, όπως η ευγένεια ορίζει.
Με την αμήχανη απονομή στο τέλος και το όνομα του κ. Ρουσσόπουλου να ακούγεται για να ανέβει στη σκηνή χωρίς εκείνος να βρίσκεται πουθενά, αποκάλυψε πως μάλλον το χιούμορ μας δεν έφτασε μέχρι τέλους.
Ο επικοινωνιακός θρίαμβος δεν επετεύχθη, αλλά ο πολιτισμός φαίνεται στην ήττα.
H Ευρώπη - και η χώρα μας άλλωστε - ψήφισε το συγκρότημα των Lordi με τα τερατόμορφα κοστουμάκια που σήκωναν τις ανθοδέσμες της νίκης ψηλά σαν χαρούμενη χορωδία Ουρσουλινών που κέρδισε σε διαγωνισμό θρησκευτικών ύμνων.
Το χαρήκαμε, το χειροκροτήσαμε με το εθνικό πάθος που άρμοζε σε μια διοργάνωση τέτοιου ευρωπαϊκού επιπέδου και κυρίως αξιοποιήσαμε πλήρως την ευκαιρία να επιδείξουμε κι εμείς το άφθαστης αισθητικής ελληνολατρικό κιτς μας με μια πρωτοποριακή παρέμβαση στο τελετουργικό του θεσμού. Προσθέσαμε τελετή έναρξης τηρώντας τη νεο-ολυμπιακή παράδοσή μας μπολιασμένη από την αισθητική φεϊμ-στορικού μπαλετακίου.
Οι πρωτοπορίες άλλωστε σφραγίζουν τον μακραίωνο πολιτισμό του έθνους των Ελλήνων.
Ως εκ τούτου τον ξεδιπλώσαμε στη σκηνή της Γιουροβίζιον με την καλλιτεχνική επιμέλεια των Φωκά Ευαγγελινού και Δημήτρη Παπαδημητρίου.
H αισθητική πρόταση άρχισε από τη βραδιά των προημιτελικών με μια εμπνευσμένη σκηνική αναπαράσταση προθήκης καταστήματος ειδών λαϊκής τέχνης και αγαλματιδίων του Μοναστηρακίου - κρίμα που ήταν αδύνατον να περιβληθεί όλο αυτό με άρωμα σουβλακίου για να έχουμε πιστή απόδοση των τουριστικών απολαύσεων που προσφέρουμε.
Κακόγουστα κοστούμια, πλαστικές περούκες, ο Δίας να τραγουδάει «Volare» κρατώντας ένα χοντρό ματσούκι, Σπαρτιάτες πολεμιστές μπαλέτο και στη συνέχεια, Λύκειο Ελληνίδων με ωραιότατους παραδοσιακούς ήχους και Μαρκόπουλο με ντεκόρ σύμβολα του αρχαιοελληνικού πολιτισμού, όλα ένας πολτός πανηγυρτζίδικου φολκλορικού αλαλούμ. Μπορεί να χάρισαν γέλιο σε κάθε πικραμένο, αλλά έδωσαν και στυφούς τόνους όσον αφορά την εθνική επένδυση σε ένα τέτοιο λούνα παρκ.
H χαριστική βολή ήρθε την τελική βραδιά με σόου, που άρχισε με κάτι σαν γιουροβιζιονική Επίδαυρο και μοναδική ταιριαστή πινελιά τον Καραγκιόζη επί σκηνής, που ξεσήκωσε τα πλήθη, όπως και το συρτάκι που ακολούθησε.
Περάσαμε τη Γιουροβίζιον για Ολυμπιακούς Αγώνες, μπερδευτήκαμε, υπερβάλαμε σε κιτς, αλλά υπερβάλαμε και σε σοβαροφάνεια της ελληνικής συμμετοχής, που αίφνης μέσα στο πανηγύρι με τα κουδούνια τη θέλαμε λιτή, χωρίς μπαλέτα, με την ερμηνεία της Βίσση να κυριαρχεί, αλλά και αυτή χωρίς τραγούδι που να την αντέχει. Το πάθος ξεκάρφωτο με τη Βίσση να χτυπιέται στη σκηνή, φαινόταν σαν παντομίμα. Δεν κατάφερε να αποβάλει και το στυλ της πίστας όταν τραγουδάει στο φαν κλαμπ της, δεν βοήθησε και το Γκοτιέ που ήταν ραμμένο για τέτοια ακριβώς εμφάνιση και ξεφουσκώσαμε στην ένατη θέση.
Το ζεύγος των παρουσιαστών απολύτως γιουροβιζιονικό, ένας συνδυασμός εξαγώγιμης αρρενωπής γοητείας με τον Sakis και ελληνοαμερικανικής εισαγόμενης αισθητικής με τη Μενούνος, αντεπεξήλθε θαυμάσια.
Το ζεύγος των σχολιαστών, Καπουτζίδης - Μακρυπούλια, υπερέβαλε σε σχολιασμούς, φλυάρησε και έχασε στο τέλος χιούμορ και κέφι, καθώς δεν ερχόταν ο θρίαμβος.
Κιτς πλακατζήδες και καλλίγραμμα πόδια
H βραδιά των ημιτελικών είχε περισσότερο γιουροβιζιονικό χρώμα πάντως από εκείνη του τελικού, καθώς είδαμε τα πατροπαράδοτα κοστουμάκια των εθνικών συμμετοχών να διαγωνίζονται με το καθιερωμένο κέφι που παρουσιάζουν οι γιουροβιζιονικές στυλιστικές ακρότητες. H Ουκρανή μπάρμπι, με τη μίνι φουστανέλα και τα μποτίνια, κατάφερε να περάσει στον τελικό. Οι Λιθουανοί που επίσης έκαναν την πλάκα τους με τα αυστηρά κοστούμια, την ντουντούκα και το συνθηματικό «We are the winners» σαν ομάδα αμερικανικού κολεγίου στο γήπεδο, έφτασαν στην έκτη θέση.
Αντιθέτως, η βραδιά του τελικού χαρακτηρίστηκε από εξευγενισμένο κιτς αφού οι περισσότερες συμμετοχές εμφανίστηκαν σαν χιονούλες - ήταν όλοι ντυμένοι στο ασφαλές και μοδάτο άσπρο με πινελιές λαμέ. Χαρακτηρίστηκε επίσης από άφθονο τεχνητό άνεμο να πνέει με τσαχπινιά από κάτω προς τα πάνω για να φουσκώνει τις κόμες και τα μεταξωτά φουρό των κυριών, ώστε να φαίνονται τα καλλίγραμμα πόδια που άφηναν ακάλυπτα ώς ψηλά οι σοφά σχεδιασμένες φουστίτσες. Ήταν η πρώτη γιορτή της Γιουροβίζιον με τόσες αποκαλυπτικές εμφανίσεις κυριών.
Ρεκόρ τηλεθέασης με επιπλέον 40.000 τηλεθεατές
Οκτώ στους δέκα που ήταν μπροστά στις τηλεοράσεις το βράδυ του Σαββάτου έβλεπαν τον τελικό του 51ου διαγωνισμού τραγουδιού της Γιουροβίζιον. H προχθεσινή μετάδοση της NET έφθασε να έχει μερίδιο 90,2%, από τη μία παρά τέταρτο μέχρι τη μία τη νύχτα. Το διάστημα αυτό ήταν σε εξέλιξη η διαδικασία ψηφοφορίας. Λίγο μετά τις 23.00, όταν η Άννα Βίσση εμφανίστηκε στη σκηνή, ο δείκτης τηλεθέασης ανέβηκε στο 36,1%, ποσοστό που σε απόλυτα νούμερα ισοδυναμεί με 3,3 εκατ. τηλεθεατές, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε η EPT. H μέση τηλεθέαση του προγράμματος που άρχισε στις 22.00 και τελείωσε στη 01.15 ήταν 35% (3.235.364 τηλεθεατές). H περσινή διοργάνωση είχε τηλεθέαση 34,6% (3.198.000 τηλεθεατές).
Στον αέρα και εκτός
* Την ώρα που οι υπόλοιπες χώρες έβλεπαν τον Σάκη Ρουβά να τραγουδά στον ημιτελικό «Σ' έχω ερωτευτεί» και την Έλενα Παπαρίζου τη βραδιά του τελικού στον ρυθμό του «Mambo», η κρατική NET μετέδιδε διαφημίσεις.
* Αμήχανος μέσα στα λαμέ και λευκά κοστούμια του, ο Σάκης Ρουβάς ήταν ο μόνος που συμβουλευόταν διαρκώς τις κάρτες με τα κείμενα και ζητούσε οδηγίες από το κοντρόλ όταν ήταν «εκτός αέρα».
* H Έλενα Παπαρίζου, κατά το «σενάριο», από το λεγόμενο Green Room θα μετέφερε αντιδράσεις και δηλώσεις. Τελικώς ο ρόλος ανατέθηκε στη Μαρία Μενούνος, αλλά και πάλι μόλις πήγε να βγει στον αέρα έπεσαν διαφημίσεις! Όταν η NET ξανασυνδέθηκε με το ΟΑΚΑ έβγαλε εικόνα από την αρένα. Τελικώς, ρεπορτάζ από τα παρασκήνια δεν μεταδόθηκε ποτέ...
ΤΑ ΝΕΑ
Με το χεβιμεταλλάδικο κιτς καλοαναθρεμμένων σχολιαρόπαιδων από την Φιλανδία να βγάζει τη γλώσσα του στο σουσουδογκλάμουρ σινιέ ξενυχτάδικης πίστας της ελληνικής συμμετοχής, το γιουροβιζιονικό μας γλέντι ολοκληρώθηκε υπερβάλλοντας εαυτόν σε πανηγυρτζίδικη απολαυστική κακογουστιά.
Αυτό είναι η Γιουροβίζιον, μουτσούνες, μεταμορφώσεις, καρναβάλια, παιδικό κιτς. Το αναγάγαμε σε εθνική υπόθεση, αλλά εκείνη η υποδοχή της πρωτιάς πέρυσι από τον υπουργό Επικρατείας δεν κατέληξε και στην ανάλογης επισημότητας παράδοσή της στους επόμενους νικητές, όπως η ευγένεια ορίζει.
Με την αμήχανη απονομή στο τέλος και το όνομα του κ. Ρουσσόπουλου να ακούγεται για να ανέβει στη σκηνή χωρίς εκείνος να βρίσκεται πουθενά, αποκάλυψε πως μάλλον το χιούμορ μας δεν έφτασε μέχρι τέλους.
Ο επικοινωνιακός θρίαμβος δεν επετεύχθη, αλλά ο πολιτισμός φαίνεται στην ήττα.
H Ευρώπη - και η χώρα μας άλλωστε - ψήφισε το συγκρότημα των Lordi με τα τερατόμορφα κοστουμάκια που σήκωναν τις ανθοδέσμες της νίκης ψηλά σαν χαρούμενη χορωδία Ουρσουλινών που κέρδισε σε διαγωνισμό θρησκευτικών ύμνων.
Το χαρήκαμε, το χειροκροτήσαμε με το εθνικό πάθος που άρμοζε σε μια διοργάνωση τέτοιου ευρωπαϊκού επιπέδου και κυρίως αξιοποιήσαμε πλήρως την ευκαιρία να επιδείξουμε κι εμείς το άφθαστης αισθητικής ελληνολατρικό κιτς μας με μια πρωτοποριακή παρέμβαση στο τελετουργικό του θεσμού. Προσθέσαμε τελετή έναρξης τηρώντας τη νεο-ολυμπιακή παράδοσή μας μπολιασμένη από την αισθητική φεϊμ-στορικού μπαλετακίου.
Οι πρωτοπορίες άλλωστε σφραγίζουν τον μακραίωνο πολιτισμό του έθνους των Ελλήνων.
Ως εκ τούτου τον ξεδιπλώσαμε στη σκηνή της Γιουροβίζιον με την καλλιτεχνική επιμέλεια των Φωκά Ευαγγελινού και Δημήτρη Παπαδημητρίου.
H αισθητική πρόταση άρχισε από τη βραδιά των προημιτελικών με μια εμπνευσμένη σκηνική αναπαράσταση προθήκης καταστήματος ειδών λαϊκής τέχνης και αγαλματιδίων του Μοναστηρακίου - κρίμα που ήταν αδύνατον να περιβληθεί όλο αυτό με άρωμα σουβλακίου για να έχουμε πιστή απόδοση των τουριστικών απολαύσεων που προσφέρουμε.
Κακόγουστα κοστούμια, πλαστικές περούκες, ο Δίας να τραγουδάει «Volare» κρατώντας ένα χοντρό ματσούκι, Σπαρτιάτες πολεμιστές μπαλέτο και στη συνέχεια, Λύκειο Ελληνίδων με ωραιότατους παραδοσιακούς ήχους και Μαρκόπουλο με ντεκόρ σύμβολα του αρχαιοελληνικού πολιτισμού, όλα ένας πολτός πανηγυρτζίδικου φολκλορικού αλαλούμ. Μπορεί να χάρισαν γέλιο σε κάθε πικραμένο, αλλά έδωσαν και στυφούς τόνους όσον αφορά την εθνική επένδυση σε ένα τέτοιο λούνα παρκ.
H χαριστική βολή ήρθε την τελική βραδιά με σόου, που άρχισε με κάτι σαν γιουροβιζιονική Επίδαυρο και μοναδική ταιριαστή πινελιά τον Καραγκιόζη επί σκηνής, που ξεσήκωσε τα πλήθη, όπως και το συρτάκι που ακολούθησε.
Περάσαμε τη Γιουροβίζιον για Ολυμπιακούς Αγώνες, μπερδευτήκαμε, υπερβάλαμε σε κιτς, αλλά υπερβάλαμε και σε σοβαροφάνεια της ελληνικής συμμετοχής, που αίφνης μέσα στο πανηγύρι με τα κουδούνια τη θέλαμε λιτή, χωρίς μπαλέτα, με την ερμηνεία της Βίσση να κυριαρχεί, αλλά και αυτή χωρίς τραγούδι που να την αντέχει. Το πάθος ξεκάρφωτο με τη Βίσση να χτυπιέται στη σκηνή, φαινόταν σαν παντομίμα. Δεν κατάφερε να αποβάλει και το στυλ της πίστας όταν τραγουδάει στο φαν κλαμπ της, δεν βοήθησε και το Γκοτιέ που ήταν ραμμένο για τέτοια ακριβώς εμφάνιση και ξεφουσκώσαμε στην ένατη θέση.
Το ζεύγος των παρουσιαστών απολύτως γιουροβιζιονικό, ένας συνδυασμός εξαγώγιμης αρρενωπής γοητείας με τον Sakis και ελληνοαμερικανικής εισαγόμενης αισθητικής με τη Μενούνος, αντεπεξήλθε θαυμάσια.
Το ζεύγος των σχολιαστών, Καπουτζίδης - Μακρυπούλια, υπερέβαλε σε σχολιασμούς, φλυάρησε και έχασε στο τέλος χιούμορ και κέφι, καθώς δεν ερχόταν ο θρίαμβος.
Κιτς πλακατζήδες και καλλίγραμμα πόδια
H βραδιά των ημιτελικών είχε περισσότερο γιουροβιζιονικό χρώμα πάντως από εκείνη του τελικού, καθώς είδαμε τα πατροπαράδοτα κοστουμάκια των εθνικών συμμετοχών να διαγωνίζονται με το καθιερωμένο κέφι που παρουσιάζουν οι γιουροβιζιονικές στυλιστικές ακρότητες. H Ουκρανή μπάρμπι, με τη μίνι φουστανέλα και τα μποτίνια, κατάφερε να περάσει στον τελικό. Οι Λιθουανοί που επίσης έκαναν την πλάκα τους με τα αυστηρά κοστούμια, την ντουντούκα και το συνθηματικό «We are the winners» σαν ομάδα αμερικανικού κολεγίου στο γήπεδο, έφτασαν στην έκτη θέση.
Αντιθέτως, η βραδιά του τελικού χαρακτηρίστηκε από εξευγενισμένο κιτς αφού οι περισσότερες συμμετοχές εμφανίστηκαν σαν χιονούλες - ήταν όλοι ντυμένοι στο ασφαλές και μοδάτο άσπρο με πινελιές λαμέ. Χαρακτηρίστηκε επίσης από άφθονο τεχνητό άνεμο να πνέει με τσαχπινιά από κάτω προς τα πάνω για να φουσκώνει τις κόμες και τα μεταξωτά φουρό των κυριών, ώστε να φαίνονται τα καλλίγραμμα πόδια που άφηναν ακάλυπτα ώς ψηλά οι σοφά σχεδιασμένες φουστίτσες. Ήταν η πρώτη γιορτή της Γιουροβίζιον με τόσες αποκαλυπτικές εμφανίσεις κυριών.
Ρεκόρ τηλεθέασης με επιπλέον 40.000 τηλεθεατές
Οκτώ στους δέκα που ήταν μπροστά στις τηλεοράσεις το βράδυ του Σαββάτου έβλεπαν τον τελικό του 51ου διαγωνισμού τραγουδιού της Γιουροβίζιον. H προχθεσινή μετάδοση της NET έφθασε να έχει μερίδιο 90,2%, από τη μία παρά τέταρτο μέχρι τη μία τη νύχτα. Το διάστημα αυτό ήταν σε εξέλιξη η διαδικασία ψηφοφορίας. Λίγο μετά τις 23.00, όταν η Άννα Βίσση εμφανίστηκε στη σκηνή, ο δείκτης τηλεθέασης ανέβηκε στο 36,1%, ποσοστό που σε απόλυτα νούμερα ισοδυναμεί με 3,3 εκατ. τηλεθεατές, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε η EPT. H μέση τηλεθέαση του προγράμματος που άρχισε στις 22.00 και τελείωσε στη 01.15 ήταν 35% (3.235.364 τηλεθεατές). H περσινή διοργάνωση είχε τηλεθέαση 34,6% (3.198.000 τηλεθεατές).
Στον αέρα και εκτός
* Την ώρα που οι υπόλοιπες χώρες έβλεπαν τον Σάκη Ρουβά να τραγουδά στον ημιτελικό «Σ' έχω ερωτευτεί» και την Έλενα Παπαρίζου τη βραδιά του τελικού στον ρυθμό του «Mambo», η κρατική NET μετέδιδε διαφημίσεις.
* Αμήχανος μέσα στα λαμέ και λευκά κοστούμια του, ο Σάκης Ρουβάς ήταν ο μόνος που συμβουλευόταν διαρκώς τις κάρτες με τα κείμενα και ζητούσε οδηγίες από το κοντρόλ όταν ήταν «εκτός αέρα».
* H Έλενα Παπαρίζου, κατά το «σενάριο», από το λεγόμενο Green Room θα μετέφερε αντιδράσεις και δηλώσεις. Τελικώς ο ρόλος ανατέθηκε στη Μαρία Μενούνος, αλλά και πάλι μόλις πήγε να βγει στον αέρα έπεσαν διαφημίσεις! Όταν η NET ξανασυνδέθηκε με το ΟΑΚΑ έβγαλε εικόνα από την αρένα. Τελικώς, ρεπορτάζ από τα παρασκήνια δεν μεταδόθηκε ποτέ...
ΤΑ ΝΕΑ
No comments:
Post a Comment