10 Sept 1998

«Θέλεις ή δεν θέλεις» έως... τα δικαστήρια (eng)

Χαμογελαστός και μαυρισμένος εμφανίστηκε χθες στα δικαστήρια της πρώην Σχολής Ευελπίδων ο Σάκης Ρουβάς, ο οποίος συνοδευόταν από τον καλλιτεχνικό του μάνατζερ Ηλία Ψινάκη.

Αιτία; Η κυκλοφορία του καινούριου δίσκου του με τον τίτλο «Θέλεις ή δεν θέλεις» από την εταιρεία Minos ΕΜΙ, την απαγόρευση του οποίου ζητεί με αίτηση ασφαλιστικών μέτρων η Poygram από όπου ξεκίνησε τη δισκογραφική του πορεία ο Σάκης Ρουβάς πριν από περίπου τέσσερα χρόνια.

Τη δική του εκδοχή στη δικαστική αυτή διένεξη έδωσε καταθέτοντας ο ίδιος ο τραγουδιστής ο οποίος δεν θεωρεί ότι αθέτησε τη συμφωνία που είχε κάνει με την παλιά εταιρεία του. «Μου πρότειναν είπε να κάνω δίσκο με άγνωστους συνθέτες. Εγώ αντέδρασα και αντιπρότεινα τα ονόματα του Νίκου Καρβέλα και του Γιώργου Θεοφάνους, αλλά εκείνοι δεν δέχθηκαν. Έτσι, αφού είχε λήξει από το 1996 το συμβόλαιό μου, προχώρησα στην υπογραφή νέας συμφωνίας με τη Minos».

Από την άλλη πλευρά στο δικαστήριο εξετάστηκε ο διευθυντής παραγωγής ελληνικού ρεπερτορίου της Polygram Κώστας Καλημέρης, ο οποίος είπε ότι τους αιφνιδίασε η αποχώρηση του Σάκη Ρουβά και η μεταγραφή του στη Minos. «Υπήρχε συμφωνία πρόσθεσε να κάνει μαζί μας τρεις δίσκους από το 1993 έως το 1996. Έως την αποχώρησή του είχε ηχογραφήσει δύο δίσκους».

Το δικαστήριο πάντως, αφού άκουσε και τις δύο πλευρές, επιφυλάχθηκε να εκδώσει την απόφασή του, που θα είναι καθοριστική για την τύχη του δίσκου του Σάκη Ρουβά.

ΤΑ ΝΕΑ


Do you or don't you ... to the courthouse

Sakis present himself smiling and tanned in the courthouse accompanied by his manager Ilias Psinakis.

The reason? The release of his new album titled “Do you or don’t you” from the company “Minos EMI”, that the record company “Polygram” (wich has been Sakis’ record company since the beginning of his career about four years ago) asks to be rendered illegal.

The artist presented his side of the story in this dispute. He doesn’t consider that he broke his contract with his old record company. “I was asked to create a record with unknown songwriters. I resisted and proposed songwriters like Nikos Karvelas and Giorgos Theophanous but they didn’t agree. So, since my contract was due since 1996 I signed a new contract with Minos”.

From the other corner, the judge, examined the testimony of the production manager for “Polygram” Kostas Kalimeris who claims that Sakis move and “desertion” caught them by surprise. “There was an agreement” he added “to record 3 singles from 1993 untill 1996. So far he has released only 2”

The courthouse after examining both sides will give a final answer that will determine Sakis latest release.


Newspaper, TA NEA 10/9/1998

16 Jul 1998

Μπες βγες στην πισίνα (eng)

Δεν ξέρω αν το μάθατε, αλλά ο Σάκης Ρουβάς επέστρεψε. Ναι, στο τραγούδι. Όχι πως άλλαξε τίποτα στο εν γένει λουκ του ή στις ποπ τραγουδιστικές του εκφράσεις.

Απλώς, ξαπόστασε, λέει, για λίγο κι αποφάσισε να τραγουδήσει λίγο Γιώργο Θεοφάνους και λίγο Στέλιο Ρόκκο. Σε ένα CD σινγκλ, που αποφάσισε να βγάλει καλοκαιριάτικα.

Αυτό που άλλαξε, όπως άκουσαν τα ασυγχώρητα ώτα μου, είναι το στυλ στο νέο του βιντεοκλίπ. Είναι κάπως πιο βρεγμένο και πιο αποκαλυπτικό, λέει. «Θέλεις ή δεν θέλεις» είναι ο τίτλος του τραγουδιού και για τη σκηνοθεσία του κλιπ επελέγη ο Γιώργος Λάνθιμος (που έχει συνεργαστεί με τον Λάκη Λαζόπουλο). Στο στούντιο, που γυριζόταν και το «Ζήτω το ελληνικό τραγούδι», η τηλεοπτική εκπομπή του Διονύση Σαββόπουλου, στο Μενίδι, έγιναν τα γυρίσματα. Επί είκοσι ώρες, παρακαλώ. Ένδεκα το πρωί άρχισαν, έξι το άλλο πρωί τελείωσαν. Σε στυλ και χρώματα Πέντρο Αλμαδόβαρ.

Το εντυπωσιακό είναι πως για τις ανάγκες των γυρισμάτων χρειάστηκε να φυτέψουν γκαζόν στο στούντιο, να φέρουν τροπικά φυτά και να στήσουν και μία πισίνα! Στην οποία κολυμπούσε ασταμάτητα ο Σάκης, για να πετύχει η φάση. Θέλετε και το πικάντικο της ιστορίας; Και ο ίδιος, όμως, και οι καλλίγραμμες κοπέλες που συμμετείχαν και το συνεργείο θα το αποκαλύψω, δεν μπορώ έσβηναν τη δίψα τους με ξινόγαλο... Σε δεκάδες φιάλες!

ΤΑ ΝΕΑ


In and out of the pool

I don't know if you heard but Sakis Rouvas has made a comeback. Yes, in singing. No, he hasn't changed his look or his singing expressions.

He just took some time of for a while, he claims, and he decided to sing songs of Giorgo Theophanous and Stelio Rocco, in a Cd single that's going to be released in the middle of summer.

What has changed, as my unforgivable ears have heard, is the style of his new videoclip. It's somewhat wet and revealing, he says. "Do you or don't you" is the title of the song and the director for the clip is going to be Giorgos Lanthimas (who has worked with Lakis Lazopoulos). The shooting took place in the same studio that is used for the TV Show "Hail to the greek song" hosted by Dennis Savopoulos* in Menidi. The shooting lasted 24 hours. They started at eleven o' clock in the morning and finished at six o' clock of the next day. The coulors and set for the whole thing resembled Pedro Almadovar in style.

The impressive thing is that it was needed to plant grass in the studio, bring tropical plants and built a swimming pool! Sakis had to swimm there non - stop to make the thing work. Do you want to know the juicy part of the tale? Sakis and the beautiful models that participated and the crew (I' m going to reveal it, I can't keep it any longer) drank gallons and gallons of sour milk.


Newspaper, "TA NEA" 16/7/1998



*Dennis Savopoulos participated in the closing ceremony of the 2004 Olympic Games in Athens.

2 Jul 1998

Hectic times (eng)

Just as I returned from my bath in Agios Konstantinos, in warm Athens, I noticed an activity that I have to make public. Something that's been happening right under our very noses. Sakis Rouvas, I learned, decided to get involved in the cultural history of our times again.

One day he is seen at the club "Riba' s" listening to Gianni Pario* and Despina Vandi near the beach. Two or three days later he is seen in the first seets of Irodio (theatre) enjoying an amazing concert of Marinella*. And on the third day he is spotted at the cultural center named "Hora" (= country) in Kipseli between the other spectators of the wonderful play "Midea" as was performed by the "Ground Team" of Dimitri Papaioannou.

Newspaper, "TA NEA" 2/7/1998



*Both Parios and Marinella apeared in the closing ceremony of the 2004 Olympics in Athens.

19 Sept 1997

Ο «ανεπιθύμητος» (eng)

«Ανεπιθύμητο» στην πόλη της Θεσσαλονίκης θεωρούν τον Σάκη Ρουβά, τον οποίο αρνούνται να «φιλοξενήσουν» ακόμα και σε ιδιωτικό νυχτερινό της κέντρο οι Πόντιοι της περιοχής. Απειλούν μάλιστα και με κινητοποιήσεις στις οποίες καλούν όλο το λαό της προσφυγομάνας Θεσσαλονίκης, στην περίπτωση που δεν διακόψει τις εμφανίσεις του σε νυχτερινό κέντρο. Βασικό επιχείρημα της Ομοσπονδίας Ποντιακών Σωματείων Βόρειας Ελλάδας είναι πως στις 19 Μαΐου, που ο Ρουβάς έδωσε συναυλία στην πράσινη γραμμή της Κύπρου δεν προσέβαλε μόνο τους Ελληνοκυπρίους αλλά και τον Ποντιακό Ελληνισμό, καθώς πρόκειται για την ημέρα που τιμάται ως ημέρα μνήμης της γενοκτονίας των Ποντίων. Μόνο που ο νεαρός δημοφιλής στο νεαρόκοσμο αλλά μάλλον άγνωστος και αδιάφορος στους μεγαλύτερους θαμώνες κέντρων τραγουδιστής δεν δίνει συναυλία. Εργάζεται και μάλιστα με αδρό νυχτοκάματο σε ιδιωτικό κέντρο διασκέδασης και ανακοινώσεις σαν αυτή πολύ δε περισσότερο κινητοποιήσεις εναντίον του το μόνο που καταφέρνουν τελικά είναι η καλύτερη και πλέον ανέξοδη διαφήμισή του.

ΤΑ ΝΕΑ


The unwanted

The people of the city of Thessalonica consider Sakis Rouvas unwanted and especially the Greeks of the Black Sea refuse even to allow him to be "hosted" in any of the local clubs. They are threatening to protest formally and invite the people of the city to back them up, if he doesn't stop his appearances in a local night club. Their basic argument is that when Sakis gave a concert at the Green Line in Cyprus at 19/5/1997 he insulted not only the Cypriots but the Greeks of the Black Sea and Greeks everywhere, because that day is dedicated to the memory of the victims of the Greek genocide by the Turks at the Black Sea.

The young artist who is very popular among the youths but not so famous among the older generations is not giving a concert. He is working and paid well at a private night club and announcements like that only manage to increase his importance and advertise him (for free).


Newspaper, "TA NEA" 19/9/1997

5 Aug 1997

Η άνοδος και η πτώση του Σάκη Ρουβά

Όταν πριν από λίγο καιρό ο Σάκης Ρουβάς κυκλοφόρησε τον δίσκο του «Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα» πολύ λίγοι πίστεψαν πως θα τα έβλεπε κιόλας να έρχονται. Και μάλιστα με φόρα. Εκ πρώτης, φάνηκε σαν μία ακόμη επίδειξη ισχύος.

Αυτή τη φορά ο Σάκης Ρουβάς αναγκάστηκε να ματαιώσει συναυλίες και να φύγει τρέχοντας για να γλιτώσει από την οργή του κόσμου. Μπροστά σε ένα αγριεμένο κοινό χρειάστηκε να μαζέψει τα λόγια του, να πει πως δεν εννοούσε αυτά ακριβώς, να διορθώσει ό,τι προλάβαινε, γιατί τώρα πραγματικά είναι που αρχίζουν τα δύσκολα.

Ήταν η συναυλία με τον Τούρκο συνάδελφό του η αρχή της αντίστροφης μέτρησης; Ή ήταν κι αυτό ένα περιστατικό στην αλυσίδα; Πού πηγαίνουν τα ποπ είδωλα όταν μεγαλώσουν και τι συμβαίνει όταν το σχέδιο νέας ταυτότητας του σταρ καταλήγει σε παταγώδη αποτυχία; Αυτά και άλλα σοβαρά ερωτήματα για την καριέρα, την καλλιτεχνική δημιουργία και την πορεία του Σάκη Ρουβά στο μουσικό στερέωμα θα μας απασχολήσουν παρακάτω . Εκεί που πριν από λίγο έτρεχαν τα κοριτσάκια με τα χέρια στον αέρα ψάχνοντας επαφή και το βλέμμα του, τώρα αγριεμένοι, αγανακτισμένοι και διόλου συζητήσιμοι όλων των ηλικιών δεν τον αφήνουν ούτε να πατήσει το πόδι του στα μέρη τους. Ποιον; Τον Σάκη.

Αυτή η περιοδεία του ανά την Ελλάδα έχει εξελιχτεί σε μαρτυρική δοκιμασία. Στο Αγρίνιο απειλήθηκαν επεισόδια εναντίον του, πέταξαν πέτρες και χρειάστηκε να τον φυγαδεύσουν. Καθόλου λογικά πράγματα για έναν αστέρα τέτοιου φανταχτερού μεγέθους. Στα Γιάνενα, ακόμη λιγότερος κόσμος... Και τώρα ξεσηκώνονται στη Χαλκίδα, όπου θα είναι αμφίβολο αν θα του δώσουν το στάδιο για συναυλία, ακόμη κι αν δώσει την προκαταβολή. Ζητάνε να μην του παραχωρηθεί ούτε γωνιά της πόλης. Γιατί όλα αυτά; Γιατί, όπως είπε, δεν είχε καταλάβει καλά. Η συναυλία στην Κύπρο είχε άλλο νόημα είπε. Τον παρεξηγήσαμε. Όταν ένας σταρ ζητάει συγγνώμη, λένε, πρέπει να του δίνεις μία ακόμη ευκαιρία. Πόσες ευκαιρίες είχε ο Σάκης Ρουβάς; Να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή (αν και αυτό δεν βοηθάει πάντα).

Οι μάζες

Ο άνθρωπός μας είχε κατασκευαστεί με όλες τις προδιαγραφές. Ένα... ρόμποκοπ με πιο σπαστή μέση. Η επόμενη παραγγελία είναι η υστερία των μαζών. Καθόλου δύσκολο. Μετά από όλα αυτά, χτίζεται με επιμέλεια και τροφοδοτείται με μικρές, προσεκτικές δόσεις Σάκη. Φυσικά, ο πρωταγωνιστής δεν δίνει συνεντεύξεις, δεν μιλάει στον Τύπο, εμφανίζεται κατόπιν ειδικής συμφωνίας και αφού δεν υπάρχει εκεί κοντά και σε ακτίνα χιλιομέτρων άλλος τραγουδιστής που θα μπορούσε να τον απειλήσει. Από τα παρασκήνια των σόου ακούγονται πολλά για όλα όσα το τιμ του τραγουδιστή ζητούσε για εκείνον. Όλα μαθηματικά υπολογισμένα. Όχι τόσο γιατί όλοι γύρω του ήταν ικανοί ή γιατί δούλευαν νυχθημερόν μάνατζερ, ίματζ μέικερ, φωτεινά πνεύματα για εκείνον, αλλά γιατί πρώτα απ' όλα είχε πιστέψει ο ίδιος σ' αυτό που φανταζόταν τον εαυτό του, στο ίδιο το παραμύθι. Σιγά που ήταν και δύσκολο να το πιστέψεις. Ταξίδια, ακριβά αυτοκίνητα, βίλες, σκάφη, και ο Σάκης ζαλισμένος, αλλά μονίμως κουλ, να τραγουδάει «Αίμα, δάκρυα κι ιδρώτας» και να είναι το πρώτο όνομα παντού, ίσαμε τον Τόλη Βοσκόπουλο (αυτό ήταν κάτι που συζητήθηκε και καθόλου δεν άρεσε στον Τόλη όταν είδε τις αφίσες).

Οι παρέες του διευρύνονται και εμφανίζεται σε χαρούμενες συντροφιές με τη Ζωή Λάσκαρη, τη Βάνα Μπάρμπα και οπωσδήποτε τον Ηλία Ψινάκη, κάτι που οι μελετητές του «φαινομένου Σάκη» έχουν τοποθετήσει ανάμεσα στη σφαίρα του μάνατζερ και του «άλτερ έγκο». Όσο μεγαλώνουν οι συναναστροφές του δε, ανοίγουν και οι κύκλοι των οπαδών. Σκηνές έξαλλης συμπεριφοράς καταγράφονται άμα τη εμφανίσει του, ενώ ο Σάκης κινείται ήδη στον κυβερνοχώρο, με τους φαν να τον αναζητούν στις διευθύνσεις του «κλαμπ» στο Ίντερνετ, κάτι που ο Ρουβάς, όπως και ο Τζάκσον, όφειλε στο κοινό του. Όταν πηγαίνει στον Στρατό απασχολεί το Πανελλήνιο, βγαίνει η μαμά του από την Κέρκυρα και κάνει δηλώσεις. Ο Σάκης έχει προβλήματα. Όχι πάντως με την καριέρα του. Κάτι όμως πήγε στραβά. Πολύ στραβά. Τόσο, δηλαδή, που μπορεί ξαφνικά και να ισιώσει. Στο κρίσιμο σημείο της ενηλικίωσής του, της καλλιτεχνικής ενηλικίωσης ή όπως αλλιώς το πεις, στο πέρασμα ακριβώς του Σάκη Ρουβά από... ποπ κορν σε ένα ποπ είδωλο με ανησυχίες.

Εκεί θα στηνόταν ένας νέος Σάκης. Κομμένος και ραμμένος στα μέτρα του νέου ρόλου. Σε αυτό εκλήθη και ο Ηλίας Ψινάκης, όπως και σε άλλες περιπτώσεις, να δώσει τη γνώμη του και να σταθεί ακόμη μία φορά στο πλευρό του. Να σχεδιάσουν μαζί τον τρόπο με τον οποίο θα έκανε την υπέρβασή του να δείξει δηλαδή σε όλους όσοι τον είχαν μπερδέψει με τις σαπουνόφουσκες πως μπορούσε να ασχοληθεί και με σοβαρά πράγματα, με τα εθνικά θέματα ας πούμε. Η δισκογραφική εταιρεία διακριτικά απομακρύνεται και μένει εκείνος να κολυμπήσει στα ανοιχτά, αλλά είναι χορευτής και όχι κολυμβητής.

Βιντεοκλίπ

Όταν ο Τζάκσον πήγε να μιλήσει για φτώχεια στις γειτονιές του Ρίο, λίγο έλειψε να τον πάρουν με τις πέτρες. Φρόντισε λοιπόν γρήγορα γρήγορα να γυρίσει το βιντεοκλίπ του και να εξαφανιστεί πάλι πίσω από τη μαύρη του μάσκα. Ο Σάκης θέλησε να μιλήσει για ενότητα και φιλίες, να ανασκευάσει, να επανέλθει, να συνεχίσει εξαντλητικά... την ώρα που το καθήκον και το επάγγελμά του τον καλούσε να βρει καλύτερα τραγούδια, νέο νόημα στην καλλιτεχνική του ύπαρξη ο δίσκος δεν πήγαινε και τόσο καλά. Κανείς, ωστόσο, ποτέ δεν είπε πως στη σκηνή έχανε πόντους. Εκεί ήταν ο Σάκης. Τώρα... με αυτή την περιοδεία να του επιφυλάσσει εκπλήξεις, δεν φαίνεται να είναι ούτε το ένα, ούτε το άλλο. Μοιάζει πιο πολύ με διαστρέβλωση του κιτς, ένα αστείο της ποπ, ακόμη πιο κακόγουστο και από τα τελευταία της προϊόντα, σαν ένα προϊόν, κι αυτός, που πέρασε η ημερομηνία λήξης. Μεταξύ μας τώρα άντε και του Ηλία Ψινάκη ο αγαπητός μας Σάκης δεν έχει λόγους να ανησυχεί. Το πλαστικό είναι αυτό που δεν πρόκειται ποτέ να καταστραφεί. Η αστραφτερή ασημένια φόρμα του δεν πρόκειται να χαλάσει και η ολική επαναφορά του είναι φαινόμενο που παρατηρείται συχνά στις σόου μπίζνες. Είναι κι αυτό ένα κομμάτι του σόου. Ακόμη και αν το σόου καταστρέφεται εντυπωσιακά.

Όσοι τον ξέρουν από κοντά και όσοι τον έχουν γνωρίσει από τις τηλεοράσεις, τα σόου και τα βιντεοκλίπ, σε ένα πράγμα θα συμφωνήσουν: πως το παλικάρι έχει ταλέντο, στη σκηνή παίρνει πολύ καλό βαθμό, ξέρει να χορεύει, να τραγουδάει και να λικνίζεται, τουλάχιστον έτσι όπως η ποπ βιομηχανία ζητεί από τα είδωλά της. Ο Σάκης τηρουμένων των αναλογιών είναι ένας Μάικλ Τζάκσον (θα έχετε δα προσέξει αυτό το δερμάτινο παντελόνι άσπρο ξεκούμπωτο πουκάμισο, τίναγμα του κεφαλιού πίσω). Το ταλέντο του Σάκη βρέθηκαν άνθρωποι να το εντοπίσουν, από την Κέρκυρα κιόλας, την πατρίδα του, και δεν πήγε χαμένο. Βρήκε γρήγορα τον δρόμο του στις πίστες, στα λαϊκά κέντρα, στη νύχτα, εκεί που η τέχνη του Σάκη κάνει καριέρα και χρυσούς δίσκους. Εκτός των άλλων, στον ανερχόμενο Σάκη πίστεψε με όλη της τη δύναμη σύσσωμη η δισκογραφική Polygram, που έκανε τα αδύνατα δυνατά στα πρώτα κιόλας βήματά του. Κάθε λέξη του διαταγή και τα σκυλιά δεμένα. Το επόμενο πρωί είχαμε κιόλας τον σούπερ σταρ, έτοιμο και πακεταρισμένο.

ΤΑ ΝΕΑ

27 Jun 1997

«Μην πατήσει το πόδι του στη Θράκη ο Ρουβάς» (eng)

«Να μην πατήσει το πόδι του ο Σάκης Ρουβάς στη Θράκη. Δεν θα επιτρέψουμε άλλη συναυλία της ντροπής, σαν κι αυτή που έδωσε στην πράσινη γραμμή της Λευκωσίας...».

Οι Σύλλογοι Ποντίων, Κυπρίων, Μικρασιατών, Εβριτών, Καππαδοκών, μοτοσυκλετιστών, η Εταιρεία Προστασίας Θρακικής Κληρονομιάς κ.ά. καλούν τον νεαρό τραγουδιστή να μην επαναλάβει τη «συναυλία της ντροπής» και στη Θράκη.

Σε ψήφισμα - διαμαρτυρία που εξέδωσαν από κοινού οι σύλλογοι της Θράκης διατυπώνουν τα ερωτήματα: «Είναι άραγε τυχαία η επιλογή του αυτή; Είναι άραγε μια απλή συναυλία;» και τονίζουν πως «κάποιοι κρύβονται πίσω από αυτή την προσπάθεια "ψευδοσυμφιλίωσης", οι οποίοι σίγουρα δεν υποστηρίζουν το δίκαιο και δεν αγωνίζονται για τα ελληνικά συμφέροντα».

Ο Σάκης Ρουβάς, μετά τη Λευκωσία, αποφάσισε να δώσει τρεις συναυλίες στη Θράκη. Την Κυριακή στην Ξάνθη, τη Δευτέρα στην Αλεξανδρούπολη και την Τρίτη στην Κομοτηνή.

Τρεις συναυλίες που ήδη έχουν προκαλέσει την αντίδραση των κατοίκων της Θράκης.

Μάλιστα ο προσφυγικός Ελληνισμός του Νομού Ξάνθης με ανακοίνωσή του καλεί τους νέους και τις νέες του νομού να μην πατήσουν το πόδι τους στις συναυλίες αυτές, επειδή όπως επισημαίνουν «δεν είναι απλές συναυλίες».

Στην ίδια ανακοίνωση τονίζουν ακόμη πως «εμείς που δεν πάμε στη συναυλία δεν είμαστε ούτε ρατσιστές ούτε φανατικοί και αδιάλλακτοι. Λέμε όχι στους Ρουβάδες, όχι σ' αυτούς που μας καλούν να χάσουμε τη μνήμη μας».

Στο μεταξύ προχθές το βράδυ και συγκεκριμένα κατά τη διάρκεια αφισοκόλλησης που έγινε σε μειονοτικό χωριό της Κομοτηνής, σημειώθηκαν επεισόδια όταν ομάδα Κυπρίων φοιτητών που σπουδάζουν στο Πανεπιστήμιο της Θράκης έγιναν έξω φρενών βλέποντας το πρόσωπο του νεαρού τραγουδιστή σε αφίσες τις οποίες άρχισαν να τις ξηλώνουν.

Επενέβησαν οι νεαροί που έκαναν την αφισοκόλληση, αλλά οι φοιτητές που είχαν την υποστήριξη και πολιτών της Κομοτηνής απειλούσαν ότι θα ματαιώσουν τη συναυλία.

Στην απειλή οι αφισοκολλητές απάντησαν «ήρθαμε εδώ για να σας ενώσουμε, όπως κάναμε και στην Κύπρο...».

Τελικώς χάρη στην επέμβαση των πιο ψύχραιμων η γενίκευση των επεισοδίων αποσοβήθηκε την τελευταία στιγμή.

Τις επόμενες ημέρες αναμένονται εξελίξεις, αφού οι Κύπριοι φοιτητές σε σύμπραξη με πολλούς νεαρούς από την Κομοτηνή φέρονται αποφασισμένοι να μην αφήσουν να γίνει μια δεύτερη συναυλία - φιάσκο εις βάρος των εθνικών μας θεμάτων.

ΤΑ ΝΕΑ


Rouvas will not set foot on Thrace

"Rouvas will not be allowed to set foot on Thrace. We will not allow another concert of shame like the one that was given in the Green Line in Nicosia"

The societies of the Greeks of the Black Sea, Cypriots, Greeks of Asia Minor, Motorcyclists and others demand that Rouvas doesn't repeat the concert of shame in Thrace.

In a protest that all the societies put together, they ask the Questions: Was his choice of place and time for the previews concert accidental? Was it just a concert? And they point out that some people are hiding behind the idea of the false reconciliation between Turks and Greeks of Cyprus and don't support what is right and fair.

Sakis Rouvas, after Nicosia decided to give 3 more concerts in Thrace. On Sunday in Xanthi, on Monday in Alexandroupoli and on Tuesday in Komotini.

Those three concerts have already caused the protest of the people who live there.

The society of Greek refugees of Xanthi, with a special announcement, asks the young people not to attend these concerts because as they are saying they are not just concerts.

In the same announcement they say that they are not racists or fanatics or irrational. They say "NO" to people like Rouvas because they ask them to lose their memories.

In the meantime, the night before last (25/6/1997) during the sticking up of bills in a village in Komotini, there was a fight between the bill - steakers and a group of students from Cyprus, enrolled in the University of Thrace. The students who were furious with the young singer started tearing the posters. The bill – posters responded by saying "We are here to unite you like we did in Cyprus"

Finally, thanks to the intervention of the more cool - headed the fight didn't become a riot.

In the next few days, we are expecting developments. The Cypriot students and a lot of young people from Komotini are determined not to let a second fiasco - concert take place, because they feel that it would harm our national interests.


Newspaper, "TA NEA" 27/6/1997

1 Jun 1997

Ο δύσκολος δρόμος του Σάκη Ρουβά

Η κριτική και τα σχόλια εν σχέσει προς τον κύριο Σάκη Ρουβά επικεντρώθηκαν στο αν έπρεπε να πραγματοποιηθεί ή να ματαιωθεί η συγκεκριμένη συναυλία. Ουδείς φάνηκε να προβληματίζεται ιδιαίτερα, κατά πόσον ο εν λόγω κύριος νομιμοποιείται να αναλαμβάνει ανάλογες πρωτοβουλίες

Αν είχε υπάρξει ευστοχότερος στις επιλογές του, είναι περίπου βέβαιον ότι ο κύριος Ρουβάς θα είχε εισέλθει εις το πάνθεον των αγορητών των μέσων μαζικής ενημέρωσης. Διότι η περίπτωσή του δεν αποτελεί παρά ακραία έκφραση μιας γενικά αποδεκτής και εμπεδωμένης αντίληψης: ότι τα άτομα της τρέχουσας καλλιτεχνικής δημοσιότητας διαθέτουν προνομιακή αρμοδιότητα απόφανσης και δράσης στη δημόσια ζωή της χώρας.

Υπάρχει ένα σοφό ανατολίτικο παραμύθι: Κάποτε ο αυτοκράτορας της Κίνας διέταξε να συλλάβουν και να οδηγήσουν μπροστά του έναν γέρο ζωγράφο που αρνιόταν να κάνει τις καθιερωμένες υποκλίσεις. ­ Να θανατωθεί! είπε ο αυτοκράτορας. Τότε ο ζωγράφος σήκωσε το αδύναμο χέρι του και άρχισε να ζωγραφίζει βουνά, δέντρα και μια θάλασσα με ελαφρό κυματάκι. Το παλάτι εξαφανίστηκε και ο ζωγράφος έμεινε ελεύθερος.

Οι άνθρωποι με αυτόνομη και συγκροτημένη θεώρηση του κόσμου συνιστούν μια σθεναρή αντίστιξη και αντίσταση στην εξουσία. Συνήθως θεωρείται ότι είναι οι διανοούμενοι αλλά είναι και πολλοί άλλοι.

Μέσα στα χρόνια τα πράγματα εν μέρει έχουν μεταβληθεί. Πάντοτε υπάρχουν αυτοκράτορες της Κίνας και πάντοτε υπάρχουν γέροι ζωγράφοι που οραματίζονται τον κόσμο. Το κοινό τους όμως έχει αλλάξει. Δεν παρατηρεί πλέον αρκετά τον κυματισμό της θάλασσας, τη φορά του ανέμου και το τρεμούλιασμα των φύλλων. Ετσι ξεσυνηθίζει σιγά σιγά και να απολαμβάνει την ανέλιξη των πραγμάτων και της σκέψης.

Τώρα το κοινό ζει στην εποχή της εικόνας. Μιας εικόνας όπως τα παλιά ιδεογράμματα. Μονοσήμαντης και απλουστευτικής και γι' αυτό πειστικής. Ισχυρής και ετερόνομης και γι' αυτό απατηλά εφησυχαστικής. Τώρα ο κόσμος νομίζει ότι κοιτάζει έξω από το παράθυρό του. Κοιτάζει όμως μόνο ένα παραπέτασμα, την εικόνα. Και έτσι ο κόσμος οπισθοχωρεί. Και κάθε οπισθοχώρηση οδηγεί σταθερά στον ίδιο τόπο. Στον εκμαυλιστικά συντηρητικό Κήπο της Εδέμ.

Ο Κήπος της Εδέμ υποβάλλει μερικά γητευτικά ψέματα. Οτι ο κόσμος είναι απλός, αφού υπάρχουν εκείνοι που είναι με το φίδι και οι άλλοι. Και ότι για τον κόσμο αυτόν η συνυπευθυνότητα καθενός μας είναι μηδαμινή, αφού είναι ένας κόσμος που έγινε πριν από μας για μας. Στον κόσμο αυτόν υπάρχεις βλέποντας. Βλέπεις, άρα υπάρχεις. Είναι ένας κόσμος πολυπράγμονος απραξίας και θεάματος.

Ο Κήπος της Εδέμ για να εδραιώσει την εξουσία του συνεχώς αναπροτείνει τις μέσες απόψεις και προτιμήσεις. Η ισχύς του είναι ο μέσος όρος που τον εξιδανικεύει και η παθητική θεώρηση που την καλλιεργεί. Λίπασμα και σημαία του είναι οι βεντέτες.

Οι βεντέτες είναι μια ελίτ χωρίς θεσμική εξουσία. Δημιουργεί όμως στους πολλούς την εκτονωτική αίσθηση ότι μέσω αυτής εκπροσωπούνται στη δημόσια ζωή αυθεντικότερα από όσο μέσω της πολιτικής διαδικασίας. Οι βεντέτες είναι τόσο πιο δημοφιλείς όσο εντονότερα ανταποκρίνονται στα δομικά χαρακτηριστικά της ιδεολογίας της Εδέμ: τον μέσο όρο και το θέαμα. Ετσι είναι χαρακτηριστικό ότι ο κόσμος τιμά τους τραγουδιστές περισσότερο από τους συνθέτες και τους στιχουργούς, τους ηθοποιούς περισσότερο από τους συγγραφείς, τα σίριαλ περισσότερο από τα βιβλία.

Στον Κήπο της Εδέμ οι επίγονοι του κινέζου ζωγράφου δεν είναι ευπρόσδεκτοι. Οι συλλογισμοί, οι σταθμίσεις και οι κριτικές μοιάζουν με το κακό φίδι. Που ανελίσσεται, κουλουριάζεται και εν τέλει κομίζει τους αποσταθεροποιητικούς καρπούς της γνώσης. Το κοινό τούς έχει ξεσυνηθίσει και του φαίνονται σχολαστικοί και πληκτικοί. Ο Κήπος της Εδέμ θέλει μια σκέψη πιο ρουστίκ. Χωρίς ύποπτες περιπλοκές και λειάνσεις. Οπως απαντούν οι δημοφιλείς βεντέτες όταν ερωτώνται σε εκπομπές και έντυπα: είναι σαν να μαζεύουν οπώρες στον Κήπο της Εδέμ· έχουν απαντήσεις για όλα τα θέματα, αυθόρμητες και αβίαστες, χωρίς τα χημικά της σκέψης και της αμφιβολίας.

Οι βεντέτες υπό μιαν άποψη συγκεντρώνουν τις χαρακτηριστικές αρετές διαφόρων εποχών. Είναι κάτι σαν τον αναγεννησιακό homo universalis. Τίποτε δεν ξεφεύγει από τη γνωστική εποπτεία τους. Και είναι κάτι σαν τους σαμουράι: στρατεύονται στις μεγάλες υποθέσεις ­ γιατί, άλλωστε, κατά κανόνα έχουν εξασφαλισμένη την τηλεοπτική κάλυψη

Ο κύριος Σάκης Ρουβάς φαίνεται να ανιχνεύει τον δύσκολο δρόμο της κάθε βεντέτας. Το αδόκιμον του εγχειρήματός του ας εκληφθεί ως το καβαφικό «πρώτο σκαλί». Το μέλλον είναι μπροστά του.


ΤΟ ΒΗΜΑ