Όταν πριν από λίγο καιρό ο Σάκης Ρουβάς κυκλοφόρησε τον δίσκο του «Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα» πολύ λίγοι πίστεψαν πως θα τα έβλεπε κιόλας να έρχονται. Και μάλιστα με φόρα. Εκ πρώτης, φάνηκε σαν μία ακόμη επίδειξη ισχύος.
Αυτή τη φορά ο Σάκης Ρουβάς αναγκάστηκε να ματαιώσει συναυλίες και να φύγει τρέχοντας για να γλιτώσει από την οργή του κόσμου. Μπροστά σε ένα αγριεμένο κοινό χρειάστηκε να μαζέψει τα λόγια του, να πει πως δεν εννοούσε αυτά ακριβώς, να διορθώσει ό,τι προλάβαινε, γιατί τώρα πραγματικά είναι που αρχίζουν τα δύσκολα.
Ήταν η συναυλία με τον Τούρκο συνάδελφό του η αρχή της αντίστροφης μέτρησης; Ή ήταν κι αυτό ένα περιστατικό στην αλυσίδα; Πού πηγαίνουν τα ποπ είδωλα όταν μεγαλώσουν και τι συμβαίνει όταν το σχέδιο νέας ταυτότητας του σταρ καταλήγει σε παταγώδη αποτυχία; Αυτά και άλλα σοβαρά ερωτήματα για την καριέρα, την καλλιτεχνική δημιουργία και την πορεία του Σάκη Ρουβά στο μουσικό στερέωμα θα μας απασχολήσουν παρακάτω . Εκεί που πριν από λίγο έτρεχαν τα κοριτσάκια με τα χέρια στον αέρα ψάχνοντας επαφή και το βλέμμα του, τώρα αγριεμένοι, αγανακτισμένοι και διόλου συζητήσιμοι όλων των ηλικιών δεν τον αφήνουν ούτε να πατήσει το πόδι του στα μέρη τους. Ποιον; Τον Σάκη.
Αυτή η περιοδεία του ανά την Ελλάδα έχει εξελιχτεί σε μαρτυρική δοκιμασία. Στο Αγρίνιο απειλήθηκαν επεισόδια εναντίον του, πέταξαν πέτρες και χρειάστηκε να τον φυγαδεύσουν. Καθόλου λογικά πράγματα για έναν αστέρα τέτοιου φανταχτερού μεγέθους. Στα Γιάνενα, ακόμη λιγότερος κόσμος... Και τώρα ξεσηκώνονται στη Χαλκίδα, όπου θα είναι αμφίβολο αν θα του δώσουν το στάδιο για συναυλία, ακόμη κι αν δώσει την προκαταβολή. Ζητάνε να μην του παραχωρηθεί ούτε γωνιά της πόλης. Γιατί όλα αυτά; Γιατί, όπως είπε, δεν είχε καταλάβει καλά. Η συναυλία στην Κύπρο είχε άλλο νόημα είπε. Τον παρεξηγήσαμε. Όταν ένας σταρ ζητάει συγγνώμη, λένε, πρέπει να του δίνεις μία ακόμη ευκαιρία. Πόσες ευκαιρίες είχε ο Σάκης Ρουβάς; Να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή (αν και αυτό δεν βοηθάει πάντα).
Οι μάζες
Ο άνθρωπός μας είχε κατασκευαστεί με όλες τις προδιαγραφές. Ένα... ρόμποκοπ με πιο σπαστή μέση. Η επόμενη παραγγελία είναι η υστερία των μαζών. Καθόλου δύσκολο. Μετά από όλα αυτά, χτίζεται με επιμέλεια και τροφοδοτείται με μικρές, προσεκτικές δόσεις Σάκη. Φυσικά, ο πρωταγωνιστής δεν δίνει συνεντεύξεις, δεν μιλάει στον Τύπο, εμφανίζεται κατόπιν ειδικής συμφωνίας και αφού δεν υπάρχει εκεί κοντά και σε ακτίνα χιλιομέτρων άλλος τραγουδιστής που θα μπορούσε να τον απειλήσει. Από τα παρασκήνια των σόου ακούγονται πολλά για όλα όσα το τιμ του τραγουδιστή ζητούσε για εκείνον. Όλα μαθηματικά υπολογισμένα. Όχι τόσο γιατί όλοι γύρω του ήταν ικανοί ή γιατί δούλευαν νυχθημερόν μάνατζερ, ίματζ μέικερ, φωτεινά πνεύματα για εκείνον, αλλά γιατί πρώτα απ' όλα είχε πιστέψει ο ίδιος σ' αυτό που φανταζόταν τον εαυτό του, στο ίδιο το παραμύθι. Σιγά που ήταν και δύσκολο να το πιστέψεις. Ταξίδια, ακριβά αυτοκίνητα, βίλες, σκάφη, και ο Σάκης ζαλισμένος, αλλά μονίμως κουλ, να τραγουδάει «Αίμα, δάκρυα κι ιδρώτας» και να είναι το πρώτο όνομα παντού, ίσαμε τον Τόλη Βοσκόπουλο (αυτό ήταν κάτι που συζητήθηκε και καθόλου δεν άρεσε στον Τόλη όταν είδε τις αφίσες).
Οι παρέες του διευρύνονται και εμφανίζεται σε χαρούμενες συντροφιές με τη Ζωή Λάσκαρη, τη Βάνα Μπάρμπα και οπωσδήποτε τον Ηλία Ψινάκη, κάτι που οι μελετητές του «φαινομένου Σάκη» έχουν τοποθετήσει ανάμεσα στη σφαίρα του μάνατζερ και του «άλτερ έγκο». Όσο μεγαλώνουν οι συναναστροφές του δε, ανοίγουν και οι κύκλοι των οπαδών. Σκηνές έξαλλης συμπεριφοράς καταγράφονται άμα τη εμφανίσει του, ενώ ο Σάκης κινείται ήδη στον κυβερνοχώρο, με τους φαν να τον αναζητούν στις διευθύνσεις του «κλαμπ» στο Ίντερνετ, κάτι που ο Ρουβάς, όπως και ο Τζάκσον, όφειλε στο κοινό του. Όταν πηγαίνει στον Στρατό απασχολεί το Πανελλήνιο, βγαίνει η μαμά του από την Κέρκυρα και κάνει δηλώσεις. Ο Σάκης έχει προβλήματα. Όχι πάντως με την καριέρα του. Κάτι όμως πήγε στραβά. Πολύ στραβά. Τόσο, δηλαδή, που μπορεί ξαφνικά και να ισιώσει. Στο κρίσιμο σημείο της ενηλικίωσής του, της καλλιτεχνικής ενηλικίωσης ή όπως αλλιώς το πεις, στο πέρασμα ακριβώς του Σάκη Ρουβά από... ποπ κορν σε ένα ποπ είδωλο με ανησυχίες.
Εκεί θα στηνόταν ένας νέος Σάκης. Κομμένος και ραμμένος στα μέτρα του νέου ρόλου. Σε αυτό εκλήθη και ο Ηλίας Ψινάκης, όπως και σε άλλες περιπτώσεις, να δώσει τη γνώμη του και να σταθεί ακόμη μία φορά στο πλευρό του. Να σχεδιάσουν μαζί τον τρόπο με τον οποίο θα έκανε την υπέρβασή του να δείξει δηλαδή σε όλους όσοι τον είχαν μπερδέψει με τις σαπουνόφουσκες πως μπορούσε να ασχοληθεί και με σοβαρά πράγματα, με τα εθνικά θέματα ας πούμε. Η δισκογραφική εταιρεία διακριτικά απομακρύνεται και μένει εκείνος να κολυμπήσει στα ανοιχτά, αλλά είναι χορευτής και όχι κολυμβητής.
Βιντεοκλίπ
Όταν ο Τζάκσον πήγε να μιλήσει για φτώχεια στις γειτονιές του Ρίο, λίγο έλειψε να τον πάρουν με τις πέτρες. Φρόντισε λοιπόν γρήγορα γρήγορα να γυρίσει το βιντεοκλίπ του και να εξαφανιστεί πάλι πίσω από τη μαύρη του μάσκα. Ο Σάκης θέλησε να μιλήσει για ενότητα και φιλίες, να ανασκευάσει, να επανέλθει, να συνεχίσει εξαντλητικά... την ώρα που το καθήκον και το επάγγελμά του τον καλούσε να βρει καλύτερα τραγούδια, νέο νόημα στην καλλιτεχνική του ύπαρξη ο δίσκος δεν πήγαινε και τόσο καλά. Κανείς, ωστόσο, ποτέ δεν είπε πως στη σκηνή έχανε πόντους. Εκεί ήταν ο Σάκης. Τώρα... με αυτή την περιοδεία να του επιφυλάσσει εκπλήξεις, δεν φαίνεται να είναι ούτε το ένα, ούτε το άλλο. Μοιάζει πιο πολύ με διαστρέβλωση του κιτς, ένα αστείο της ποπ, ακόμη πιο κακόγουστο και από τα τελευταία της προϊόντα, σαν ένα προϊόν, κι αυτός, που πέρασε η ημερομηνία λήξης. Μεταξύ μας τώρα άντε και του Ηλία Ψινάκη ο αγαπητός μας Σάκης δεν έχει λόγους να ανησυχεί. Το πλαστικό είναι αυτό που δεν πρόκειται ποτέ να καταστραφεί. Η αστραφτερή ασημένια φόρμα του δεν πρόκειται να χαλάσει και η ολική επαναφορά του είναι φαινόμενο που παρατηρείται συχνά στις σόου μπίζνες. Είναι κι αυτό ένα κομμάτι του σόου. Ακόμη και αν το σόου καταστρέφεται εντυπωσιακά.
Όσοι τον ξέρουν από κοντά και όσοι τον έχουν γνωρίσει από τις τηλεοράσεις, τα σόου και τα βιντεοκλίπ, σε ένα πράγμα θα συμφωνήσουν: πως το παλικάρι έχει ταλέντο, στη σκηνή παίρνει πολύ καλό βαθμό, ξέρει να χορεύει, να τραγουδάει και να λικνίζεται, τουλάχιστον έτσι όπως η ποπ βιομηχανία ζητεί από τα είδωλά της. Ο Σάκης τηρουμένων των αναλογιών είναι ένας Μάικλ Τζάκσον (θα έχετε δα προσέξει αυτό το δερμάτινο παντελόνι άσπρο ξεκούμπωτο πουκάμισο, τίναγμα του κεφαλιού πίσω). Το ταλέντο του Σάκη βρέθηκαν άνθρωποι να το εντοπίσουν, από την Κέρκυρα κιόλας, την πατρίδα του, και δεν πήγε χαμένο. Βρήκε γρήγορα τον δρόμο του στις πίστες, στα λαϊκά κέντρα, στη νύχτα, εκεί που η τέχνη του Σάκη κάνει καριέρα και χρυσούς δίσκους. Εκτός των άλλων, στον ανερχόμενο Σάκη πίστεψε με όλη της τη δύναμη σύσσωμη η δισκογραφική Polygram, που έκανε τα αδύνατα δυνατά στα πρώτα κιόλας βήματά του. Κάθε λέξη του διαταγή και τα σκυλιά δεμένα. Το επόμενο πρωί είχαμε κιόλας τον σούπερ σταρ, έτοιμο και πακεταρισμένο.
ΤΑ ΝΕΑ
Αυτή τη φορά ο Σάκης Ρουβάς αναγκάστηκε να ματαιώσει συναυλίες και να φύγει τρέχοντας για να γλιτώσει από την οργή του κόσμου. Μπροστά σε ένα αγριεμένο κοινό χρειάστηκε να μαζέψει τα λόγια του, να πει πως δεν εννοούσε αυτά ακριβώς, να διορθώσει ό,τι προλάβαινε, γιατί τώρα πραγματικά είναι που αρχίζουν τα δύσκολα.
Ήταν η συναυλία με τον Τούρκο συνάδελφό του η αρχή της αντίστροφης μέτρησης; Ή ήταν κι αυτό ένα περιστατικό στην αλυσίδα; Πού πηγαίνουν τα ποπ είδωλα όταν μεγαλώσουν και τι συμβαίνει όταν το σχέδιο νέας ταυτότητας του σταρ καταλήγει σε παταγώδη αποτυχία; Αυτά και άλλα σοβαρά ερωτήματα για την καριέρα, την καλλιτεχνική δημιουργία και την πορεία του Σάκη Ρουβά στο μουσικό στερέωμα θα μας απασχολήσουν παρακάτω . Εκεί που πριν από λίγο έτρεχαν τα κοριτσάκια με τα χέρια στον αέρα ψάχνοντας επαφή και το βλέμμα του, τώρα αγριεμένοι, αγανακτισμένοι και διόλου συζητήσιμοι όλων των ηλικιών δεν τον αφήνουν ούτε να πατήσει το πόδι του στα μέρη τους. Ποιον; Τον Σάκη.
Αυτή η περιοδεία του ανά την Ελλάδα έχει εξελιχτεί σε μαρτυρική δοκιμασία. Στο Αγρίνιο απειλήθηκαν επεισόδια εναντίον του, πέταξαν πέτρες και χρειάστηκε να τον φυγαδεύσουν. Καθόλου λογικά πράγματα για έναν αστέρα τέτοιου φανταχτερού μεγέθους. Στα Γιάνενα, ακόμη λιγότερος κόσμος... Και τώρα ξεσηκώνονται στη Χαλκίδα, όπου θα είναι αμφίβολο αν θα του δώσουν το στάδιο για συναυλία, ακόμη κι αν δώσει την προκαταβολή. Ζητάνε να μην του παραχωρηθεί ούτε γωνιά της πόλης. Γιατί όλα αυτά; Γιατί, όπως είπε, δεν είχε καταλάβει καλά. Η συναυλία στην Κύπρο είχε άλλο νόημα είπε. Τον παρεξηγήσαμε. Όταν ένας σταρ ζητάει συγγνώμη, λένε, πρέπει να του δίνεις μία ακόμη ευκαιρία. Πόσες ευκαιρίες είχε ο Σάκης Ρουβάς; Να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή (αν και αυτό δεν βοηθάει πάντα).
Οι μάζες
Ο άνθρωπός μας είχε κατασκευαστεί με όλες τις προδιαγραφές. Ένα... ρόμποκοπ με πιο σπαστή μέση. Η επόμενη παραγγελία είναι η υστερία των μαζών. Καθόλου δύσκολο. Μετά από όλα αυτά, χτίζεται με επιμέλεια και τροφοδοτείται με μικρές, προσεκτικές δόσεις Σάκη. Φυσικά, ο πρωταγωνιστής δεν δίνει συνεντεύξεις, δεν μιλάει στον Τύπο, εμφανίζεται κατόπιν ειδικής συμφωνίας και αφού δεν υπάρχει εκεί κοντά και σε ακτίνα χιλιομέτρων άλλος τραγουδιστής που θα μπορούσε να τον απειλήσει. Από τα παρασκήνια των σόου ακούγονται πολλά για όλα όσα το τιμ του τραγουδιστή ζητούσε για εκείνον. Όλα μαθηματικά υπολογισμένα. Όχι τόσο γιατί όλοι γύρω του ήταν ικανοί ή γιατί δούλευαν νυχθημερόν μάνατζερ, ίματζ μέικερ, φωτεινά πνεύματα για εκείνον, αλλά γιατί πρώτα απ' όλα είχε πιστέψει ο ίδιος σ' αυτό που φανταζόταν τον εαυτό του, στο ίδιο το παραμύθι. Σιγά που ήταν και δύσκολο να το πιστέψεις. Ταξίδια, ακριβά αυτοκίνητα, βίλες, σκάφη, και ο Σάκης ζαλισμένος, αλλά μονίμως κουλ, να τραγουδάει «Αίμα, δάκρυα κι ιδρώτας» και να είναι το πρώτο όνομα παντού, ίσαμε τον Τόλη Βοσκόπουλο (αυτό ήταν κάτι που συζητήθηκε και καθόλου δεν άρεσε στον Τόλη όταν είδε τις αφίσες).
Οι παρέες του διευρύνονται και εμφανίζεται σε χαρούμενες συντροφιές με τη Ζωή Λάσκαρη, τη Βάνα Μπάρμπα και οπωσδήποτε τον Ηλία Ψινάκη, κάτι που οι μελετητές του «φαινομένου Σάκη» έχουν τοποθετήσει ανάμεσα στη σφαίρα του μάνατζερ και του «άλτερ έγκο». Όσο μεγαλώνουν οι συναναστροφές του δε, ανοίγουν και οι κύκλοι των οπαδών. Σκηνές έξαλλης συμπεριφοράς καταγράφονται άμα τη εμφανίσει του, ενώ ο Σάκης κινείται ήδη στον κυβερνοχώρο, με τους φαν να τον αναζητούν στις διευθύνσεις του «κλαμπ» στο Ίντερνετ, κάτι που ο Ρουβάς, όπως και ο Τζάκσον, όφειλε στο κοινό του. Όταν πηγαίνει στον Στρατό απασχολεί το Πανελλήνιο, βγαίνει η μαμά του από την Κέρκυρα και κάνει δηλώσεις. Ο Σάκης έχει προβλήματα. Όχι πάντως με την καριέρα του. Κάτι όμως πήγε στραβά. Πολύ στραβά. Τόσο, δηλαδή, που μπορεί ξαφνικά και να ισιώσει. Στο κρίσιμο σημείο της ενηλικίωσής του, της καλλιτεχνικής ενηλικίωσης ή όπως αλλιώς το πεις, στο πέρασμα ακριβώς του Σάκη Ρουβά από... ποπ κορν σε ένα ποπ είδωλο με ανησυχίες.
Εκεί θα στηνόταν ένας νέος Σάκης. Κομμένος και ραμμένος στα μέτρα του νέου ρόλου. Σε αυτό εκλήθη και ο Ηλίας Ψινάκης, όπως και σε άλλες περιπτώσεις, να δώσει τη γνώμη του και να σταθεί ακόμη μία φορά στο πλευρό του. Να σχεδιάσουν μαζί τον τρόπο με τον οποίο θα έκανε την υπέρβασή του να δείξει δηλαδή σε όλους όσοι τον είχαν μπερδέψει με τις σαπουνόφουσκες πως μπορούσε να ασχοληθεί και με σοβαρά πράγματα, με τα εθνικά θέματα ας πούμε. Η δισκογραφική εταιρεία διακριτικά απομακρύνεται και μένει εκείνος να κολυμπήσει στα ανοιχτά, αλλά είναι χορευτής και όχι κολυμβητής.
Βιντεοκλίπ
Όταν ο Τζάκσον πήγε να μιλήσει για φτώχεια στις γειτονιές του Ρίο, λίγο έλειψε να τον πάρουν με τις πέτρες. Φρόντισε λοιπόν γρήγορα γρήγορα να γυρίσει το βιντεοκλίπ του και να εξαφανιστεί πάλι πίσω από τη μαύρη του μάσκα. Ο Σάκης θέλησε να μιλήσει για ενότητα και φιλίες, να ανασκευάσει, να επανέλθει, να συνεχίσει εξαντλητικά... την ώρα που το καθήκον και το επάγγελμά του τον καλούσε να βρει καλύτερα τραγούδια, νέο νόημα στην καλλιτεχνική του ύπαρξη ο δίσκος δεν πήγαινε και τόσο καλά. Κανείς, ωστόσο, ποτέ δεν είπε πως στη σκηνή έχανε πόντους. Εκεί ήταν ο Σάκης. Τώρα... με αυτή την περιοδεία να του επιφυλάσσει εκπλήξεις, δεν φαίνεται να είναι ούτε το ένα, ούτε το άλλο. Μοιάζει πιο πολύ με διαστρέβλωση του κιτς, ένα αστείο της ποπ, ακόμη πιο κακόγουστο και από τα τελευταία της προϊόντα, σαν ένα προϊόν, κι αυτός, που πέρασε η ημερομηνία λήξης. Μεταξύ μας τώρα άντε και του Ηλία Ψινάκη ο αγαπητός μας Σάκης δεν έχει λόγους να ανησυχεί. Το πλαστικό είναι αυτό που δεν πρόκειται ποτέ να καταστραφεί. Η αστραφτερή ασημένια φόρμα του δεν πρόκειται να χαλάσει και η ολική επαναφορά του είναι φαινόμενο που παρατηρείται συχνά στις σόου μπίζνες. Είναι κι αυτό ένα κομμάτι του σόου. Ακόμη και αν το σόου καταστρέφεται εντυπωσιακά.
Όσοι τον ξέρουν από κοντά και όσοι τον έχουν γνωρίσει από τις τηλεοράσεις, τα σόου και τα βιντεοκλίπ, σε ένα πράγμα θα συμφωνήσουν: πως το παλικάρι έχει ταλέντο, στη σκηνή παίρνει πολύ καλό βαθμό, ξέρει να χορεύει, να τραγουδάει και να λικνίζεται, τουλάχιστον έτσι όπως η ποπ βιομηχανία ζητεί από τα είδωλά της. Ο Σάκης τηρουμένων των αναλογιών είναι ένας Μάικλ Τζάκσον (θα έχετε δα προσέξει αυτό το δερμάτινο παντελόνι άσπρο ξεκούμπωτο πουκάμισο, τίναγμα του κεφαλιού πίσω). Το ταλέντο του Σάκη βρέθηκαν άνθρωποι να το εντοπίσουν, από την Κέρκυρα κιόλας, την πατρίδα του, και δεν πήγε χαμένο. Βρήκε γρήγορα τον δρόμο του στις πίστες, στα λαϊκά κέντρα, στη νύχτα, εκεί που η τέχνη του Σάκη κάνει καριέρα και χρυσούς δίσκους. Εκτός των άλλων, στον ανερχόμενο Σάκη πίστεψε με όλη της τη δύναμη σύσσωμη η δισκογραφική Polygram, που έκανε τα αδύνατα δυνατά στα πρώτα κιόλας βήματά του. Κάθε λέξη του διαταγή και τα σκυλιά δεμένα. Το επόμενο πρωί είχαμε κιόλας τον σούπερ σταρ, έτοιμο και πακεταρισμένο.
ΤΑ ΝΕΑ
No comments:
Post a Comment