Αν και στην Ελλάδα δεν έχουμε ακόμα επίσημα στοιχεία για το ιντερνετικό chart των νόμιμων ηλεκτρονικών καταστημάτων, οι μετρήσεις που έκανε η Νielsen σε τρία μεγάλα διεθνή καταστήματα μας δίνουν μια πρώτη εικόνα για τα πιο εμπορικά ονόματα στο Διαδίκτυο, δικών μας και ξένων καλλιτεχνών μέσα στο 2007: πρώτος ο Μιχάλης Χατζηγιάννης, δεύτερη η Έλενα Παπαρίζου, τρίτη η Rihanna, τέταρτος ο Γιάννης Πλούταρχος. Ακολουθούν: Νelly Furtado, Sunrise Αvenue, Πάνος Κιάμος, Φίλιππος Πλιάτσικας, Τζένιφερ Λόπεζ.
Με μια γρήγορη ματιά στις πρωτιές των ραδιοφωνικών chart του 2007 βλέπουμε ότι ιντερνετικά downloads και ραδιοφωνικό air play έχουν αρκετά κοινά: πρώτος στο ραδιοφωνικό air play είναι ο Φίλιππος Πλιάτσικας, δεύτεροι οι Ville Vallo & Νatalia Αvelon (που στις ιντερνετικές μετρήσεις βρίσκονται λίγο κάτω από την Πέγκυ Ζήνα), o Μιχάλης Χατζηγιάννης είναι 11ος, η Έλενα Παπαρίζου και ο Νίκος Βέρτης τον ακολουθούν κατά πόδας, η Τζένιφερ Λόπεζ βρίσκεται και αυτή μέσα στις πρώτες θέσεις, και ο Πάνος Κιάμος (που ίσως κάποιοι να μη γνωρίζουν) πιο κάτω από τον Σάκη Ρουβά. «Δεν μας εκπλήσσει» λέει από την Universal ο Θάνος Καραγρηγόρης. «Αν ο καλλιτέχνης έχει κάνει δίσκο που έχει σουξέ και παίζεται τακτικά στα ραδιόφωνα, είναι λογικό να έχει καλές επιδόσεις και στο Ίντερνετ και στην κινητή τηλεφωνία. Υπάρχουν πλέον ονόματα, που οι digital πωλήσεις τους ανταγωνίζονται τις πωλήσεις τoυς στα καταστήματα». Όπως για παράδειγμα ο Σταμάτης Κραουνάκης που έκανε «χρυσό» δίσκο (πάνω από 20.000) το «Πόσο σ΄ αγαπώ!» κυρίως μέσω Ίντερνετ.
Έτσι όπως διαμορφώνονται οι δυναμικές στην ελληνική αγορά, ευνοούνται σαφώς τα ονόματα που επιλέγουν να κινηθούν στον χώρο που «φωτίζεται» κατά κόρον από τα μέσα (ραδιόφωνο, τηλεόραση, περιοδικά) και πουόλως τυχαίως...- συνδυάζεται και με μια θέση στις μεγάλες πίστες της πίστας. Μέχρι η ελληνική ΙFΡΙ να έχει χάρτη των ελληνικών downloads- «θα το έχουμε καταφέρει μέχρι τον Σεπτέμβριο» μας πληροφόρησαν- τα νέα μέσα (Ίντερνετ και τηλεφωνία) θα αναδεικνύουν και νέων ειδών σταρ. Τους digital σταρ.
TA NEA
No comments:
Post a Comment