H Γιουροβίζιον δεν είναι παρά μια γιορτή λέει ο Σάκης Pουβάς, που θα παρουσιάσει τον φετινό Διαγωνισμό Tραγουδιού για την EPT. «Kαι πρέπει να τη δούμε σαν καλή ευκαιρία για προβολή της Eλλάδας»
«Λαϊκοπόπ η Γιουροβίζιον; Τι σημαίνει λαϊκοπόπ; Δεν υπάρχουν ταμπέλες στη μουσική. Είναι χείμαρρος συναισθημάτων, ηχοχρωμάτων η μουσική. Αν μπαίνουν ταμπέλες, είναι για τον δικό μας κώδικα επικοινωνίας. Δεν είναι όμως λαϊκοπόπ αυτό που παρουσιάζουμε. Νομίζω ότι πρέπει να κάνουμε ο,τιδήποτε αισθανόμαστε για να νιώθουμε εμείς καλά. Να κάνουμε ό,τι μας εκφράζει και μας οδηγεί εκεί όπου επιθυμούμε. Κάθε είδους τραγούδι μπορεί να τραβήξει την προσοχή, αρκεί να είναι καλό». Είναι να μην πει κανείς στον Σάκη Ρουβά πως μόνο με λαϊκοπόπ τραγούδια (όπως έχει αποδειχθεί τα τελευταία χρόνια) μπορούμε να τραβήξουμε την προσοχή στο Διαγωνισμό Τραγουδιού της Γιουροβίζιον. Εισπράττει αυτόν τον χείμαρρο περί μουσικής...
Εκπρόσωπος της ελληνικής συμμετοχής πρόπερσι στον ευρωπαϊκό (τηλεοπτικό) Διαγωνισμό Τραγουδιού και φέτος πια με ρόλο παρουσιαστή στη διοργάνωση της EPT, ξεκαθαρίζει από την αρχή στην κουβέντα μας ότι βρήκε την ιδέα προκλητική. «Μου αρέσει να δοκιμάζω νέα πράγματα. Δεν ήταν καλό να εκπροσωπήσω ξανά την Ελλάδα στον διαγωνισμό» (αν και του προτάθηκε, λέει, από την EPT), διότι «ο στόχος επιτεύχθηκε με την Έλενα Παπαρίζου. Δεν ξέρω αν είναι εύκολη η υπόθεση της παρουσίασης. Το αποτέλεσμα πάντως, δύσκολα ή εύκολα, πρέπει να είναι καλό».
Πόσο μας αφορά η Γιουροβίζιον; Από τη μια υπάρχει ανεργία, ακρίβεια και από την άλλη θα ξοδευτούν εκατομμύρια ευρώ.
Μπορούμε να το δούμε από τα ποσοστά τηλεθέασης. Όλα μέσα στη ζωή είναι. Οφείλουμε να δίνουμε στον εαυτό μας χαρά, διασκέδαση. Άλλωστε αυτό δεν επιδιώκουμε; Να περνάμε ωραία.
Είναι, όπως λέγεται, πυροτέχνημα; Αν εξαιρέσουμε τους Abba, τη Σελίν Ντιόν, οι περισσότεροι που διακρίθηκαν δεν είχαν ανάλογη πορεία.
Είναι μια γιορτή. Δεν νομίζω ότι πρέπει να βάζουμε καλούπια. Ο διαγωνισμός, όπως όλα στη ζωή, εξελίσσεται. Δεν μπορώ να πω αν μεταξύ των θεατών υπάρχουν και μάνατζερ. Άλλωστε, ένας καλλιτέχνης που επιθυμεί να κάνει διεθνή καριέρα και θέλει να το παλέψει δεν πρέπει να περιμένει μια ετήσια διοργάνωση. Εκτός από γιορτή της μουσικής, πρέπει να δούμε τον διαγωνισμό και ως πολύ καλή ευκαιρία για διαφήμιση της χώρας. Αν το χειριστούμε σωστά, θα αποφέρει σημαντικά κέρδη στην Ελλάδα.
Έχουν υπάρξει δημιουργοί καλλιτέχνες που με τα τραγούδια τους έκαναν την Ελλάδα γνωστή διεθνώς. Σήμερα γίνεται πια λόγος μόνο για τραγούδια «εσωτερικής κατανάλωσης».
Είναι πολυσύνθετο θέμα, με την έννοια ότι δεν παίζει ρόλο μόνο το τραγούδι. Την τύχη του κάθε τραγούδι τη φτιάχνει μόνο του. Ορίζεται από τον δημιουργό του, το όραμά του. Οι δισκογραφικές, το μάρκετινγκ παίζουν επίσης ρόλο. Τον σημαντικότερο ρόλο όμως παίζει η θέληση του δημιουργού. Υπάρχουν περιπτώσεις τραγουδιών που ευαισθητοποίησαν χορδές, είχαν τέτοια δυναμική ώστε ξεπέρασαν τις προσδοκίες των δημιουργών. Γράφονται και στις ημέρες μας καλά τραγούδια. Για την πορεία τους στο εξωτερικό, όμως, παίζει ρόλο και η γλώσσα. Μην ξεχνάτε και κάτι άλλο που έχουν δείξει έρευνες σε διεθνές επίπεδο. Ανεξαρτήτως καλλιτέχνη, τις περισσότερες πωλήσεις σε κάθε χώρα σημειώνουν οι τραγουδιστές από την εγχώρια αγορά.
Κατά πόσον έχει ελευθερία κινήσεων ένας καλλιτέχνης, που έχει συνδέσει την εικόνα του με συγκεκριμένη χορηγό εταιρεία;
H σύνδεση του ονόματός μου με συγκεκριμένους χορηγούς δεν είναι κάτι που αποτελεί εμπόδιο στις επαγγελματικές μου κινήσεις. H εκάστοτε χορηγία έχει κάποιους όρους, όχι καλλιτεχνικούς, που πρέπει να τηρηθούν και από τις δύο πλευρές. Από εκεί και πέρα, κάνω κανονικά τη δουλειά μου. Σαφώς φροντίζω και επιλέγω να συνδεθώ με εταιρείες που είναι πρωτοπόρες, εκπροσωπούν προϊόντα που ταιριάζουν στο προφίλ μου και χαρακτηρίζονται από ζωντάνια και δημιουργικότητα.
Δεν σας προβληματίζει που η φιγούρα σας είναι εμπορεύσιμο προϊόν (κούκλα Ρουβάς, πετσέτες, καπελάκια κ.ά.);
Κάθε άλλο! Αν και για τα ελληνικά δεδομένα είναι πρωτόγνωρο, αποτελεί συνηθισμένη διεθνή πρακτική. Καλλιτέχνες όπως ο Robbie Williams, η Madonna και πολλοί άλλοι έχουν συνάψει συμφωνίες για την εμπορική εκμετάλλευση του ονόματός τους. H προσφορά προϊόντων με το brand name μου είναι ακόμα ένας τρόπος για τους φίλους μου να νιώθουν ότι έχουν κάτι περισσότερο από το CD μου, κάτι διαφορετικό.
«Έχει τίμημα η διεθνής καριέρα»
Ο Σάκης Ρουβάς, μουσικός από την εφηβεία του, υποστηρίζει πως δεν έκανε κάτι για να εξαργυρώσει την επιτυχία του «Shake it» (μετά την κατάκτηση της τρίτης θέσης στηΓιουροβίζιον επιχείρησε ευρωπαϊκή τουρνέ με το σχήμα των Γαλλίδων Hi5 που ανέδειξε η τηλεοπτική «Star Academy»).
«Δεν υπάρχουν κανόνες», λέει. «Διεθνή καριέρα έχουν κάνει στο παρελθόν αρκετοί Έλληνες από τον χώρο του πενταγράμμου. Παίζει ρόλο όμως πόσο πολύ θέλεις να το κάνεις και πόσο έτοιμος είσαι να πληρώσεις το τίμημα».
Εσείς τι θέλετε;
H Ελλάδα είναι όμορφος τόπος. Πρέπει να αφήσω αυτή την ομορφιά, το βόλεμά μου αν θέλετε, και να κάνω νέα αρχή στη ζωή μου. Το βλέπω αλλιώς. H ζωή μας είναι ένα ταξίδι. Στη διάρκειά του κάνω τις αναζητήσεις μου, εξερευνώ τις δυνατότητές μου και ανακαλύπτω τον εαυτό μου.
Τα χρόνια περνούν. Ως καλλιτέχνης που στοχεύει σε νεαρές ηλικίες, φοβάστε μήπως σας ξεπεράσει ο χρόνος;
Πιστεύω ότι η ζωντάνια και η διάθεση για έρωτα, χορό και τραγούδι δεν έχουν ηλικία. Όσο υπάρχουν άνθρωποι που με στηρίζουν, που αγοράζουν τους δίσκους μου και έρχονται να με δουν όπου εμφανίζομαι, σημαίνει ότι αυτό που κάνω έχει απήχηση. Άλλωστε ο κόσμος με αγαπάει ακριβώς γι' αυτό που είμαι και για την αγάπη με την οποία αγκαλιάζω κάθε δουλειά μου.
H διαφοροποίηση στην πιο πρόσφατη δισκογραφική δουλειά σας υπαγορεύθηκε από τους φαν;
Αν υπήρχε τρόπος να ρωτήσεις όλους τους φαν, καθένας θα έλεγε κάτι διαφορετικό. Δεν μπορείς να κινείσαι με το τι θέλουν οι άλλοι. Πρέπει να κοιτάζεις αυτό που εσύ θέλεις. Μόνο έτσι είσαι ευτυχισμένος.
Είχατε ενδοιασμούς για την εμφάνισή σας με τη φούστα που σχεδίασε ο Βαλεντίνο; Το μετανιώσατε;
Δεν είχα κανέναν απολύτως ενδοιασμό, το βρήκα πολύ ωραίο και εμπνευσμένο από τον Βαλεντίνο και χάρηκα που και ο κόσμος το αποδέχθηκε με τον ίδιο τρόπο.
Ένας καλλιτέχνης που οι δίσκοι του πουλάνε, γιατί έχει ανάγκη επικοινωνιακά τρικ που προκαλούν;
Κάθε καλλιτέχνης έχει ανάγκη να εξελίσσεται και να προσφέρει κάθε φορά κάτι καινούργιο στο κοινό που τον παρακολουθεί. Να εμφανιστείς κάπως διαφορετικά στην πίστα ή να παρουσιάσεις κάποιο τραγούδι σου με ιδιαίτερο τρόπο δεν είναι πρόκληση, αλλά μια νέα πρόταση. Κάποιοι το εκλαμβάνουν σαν πρόκληση, κάποιοι σαν δημιουργικότητα. Εξαρτάται!
ΤΑ ΝΕΑ
«Λαϊκοπόπ η Γιουροβίζιον; Τι σημαίνει λαϊκοπόπ; Δεν υπάρχουν ταμπέλες στη μουσική. Είναι χείμαρρος συναισθημάτων, ηχοχρωμάτων η μουσική. Αν μπαίνουν ταμπέλες, είναι για τον δικό μας κώδικα επικοινωνίας. Δεν είναι όμως λαϊκοπόπ αυτό που παρουσιάζουμε. Νομίζω ότι πρέπει να κάνουμε ο,τιδήποτε αισθανόμαστε για να νιώθουμε εμείς καλά. Να κάνουμε ό,τι μας εκφράζει και μας οδηγεί εκεί όπου επιθυμούμε. Κάθε είδους τραγούδι μπορεί να τραβήξει την προσοχή, αρκεί να είναι καλό». Είναι να μην πει κανείς στον Σάκη Ρουβά πως μόνο με λαϊκοπόπ τραγούδια (όπως έχει αποδειχθεί τα τελευταία χρόνια) μπορούμε να τραβήξουμε την προσοχή στο Διαγωνισμό Τραγουδιού της Γιουροβίζιον. Εισπράττει αυτόν τον χείμαρρο περί μουσικής...
Εκπρόσωπος της ελληνικής συμμετοχής πρόπερσι στον ευρωπαϊκό (τηλεοπτικό) Διαγωνισμό Τραγουδιού και φέτος πια με ρόλο παρουσιαστή στη διοργάνωση της EPT, ξεκαθαρίζει από την αρχή στην κουβέντα μας ότι βρήκε την ιδέα προκλητική. «Μου αρέσει να δοκιμάζω νέα πράγματα. Δεν ήταν καλό να εκπροσωπήσω ξανά την Ελλάδα στον διαγωνισμό» (αν και του προτάθηκε, λέει, από την EPT), διότι «ο στόχος επιτεύχθηκε με την Έλενα Παπαρίζου. Δεν ξέρω αν είναι εύκολη η υπόθεση της παρουσίασης. Το αποτέλεσμα πάντως, δύσκολα ή εύκολα, πρέπει να είναι καλό».
Πόσο μας αφορά η Γιουροβίζιον; Από τη μια υπάρχει ανεργία, ακρίβεια και από την άλλη θα ξοδευτούν εκατομμύρια ευρώ.
Μπορούμε να το δούμε από τα ποσοστά τηλεθέασης. Όλα μέσα στη ζωή είναι. Οφείλουμε να δίνουμε στον εαυτό μας χαρά, διασκέδαση. Άλλωστε αυτό δεν επιδιώκουμε; Να περνάμε ωραία.
Είναι, όπως λέγεται, πυροτέχνημα; Αν εξαιρέσουμε τους Abba, τη Σελίν Ντιόν, οι περισσότεροι που διακρίθηκαν δεν είχαν ανάλογη πορεία.
Είναι μια γιορτή. Δεν νομίζω ότι πρέπει να βάζουμε καλούπια. Ο διαγωνισμός, όπως όλα στη ζωή, εξελίσσεται. Δεν μπορώ να πω αν μεταξύ των θεατών υπάρχουν και μάνατζερ. Άλλωστε, ένας καλλιτέχνης που επιθυμεί να κάνει διεθνή καριέρα και θέλει να το παλέψει δεν πρέπει να περιμένει μια ετήσια διοργάνωση. Εκτός από γιορτή της μουσικής, πρέπει να δούμε τον διαγωνισμό και ως πολύ καλή ευκαιρία για διαφήμιση της χώρας. Αν το χειριστούμε σωστά, θα αποφέρει σημαντικά κέρδη στην Ελλάδα.
Έχουν υπάρξει δημιουργοί καλλιτέχνες που με τα τραγούδια τους έκαναν την Ελλάδα γνωστή διεθνώς. Σήμερα γίνεται πια λόγος μόνο για τραγούδια «εσωτερικής κατανάλωσης».
Είναι πολυσύνθετο θέμα, με την έννοια ότι δεν παίζει ρόλο μόνο το τραγούδι. Την τύχη του κάθε τραγούδι τη φτιάχνει μόνο του. Ορίζεται από τον δημιουργό του, το όραμά του. Οι δισκογραφικές, το μάρκετινγκ παίζουν επίσης ρόλο. Τον σημαντικότερο ρόλο όμως παίζει η θέληση του δημιουργού. Υπάρχουν περιπτώσεις τραγουδιών που ευαισθητοποίησαν χορδές, είχαν τέτοια δυναμική ώστε ξεπέρασαν τις προσδοκίες των δημιουργών. Γράφονται και στις ημέρες μας καλά τραγούδια. Για την πορεία τους στο εξωτερικό, όμως, παίζει ρόλο και η γλώσσα. Μην ξεχνάτε και κάτι άλλο που έχουν δείξει έρευνες σε διεθνές επίπεδο. Ανεξαρτήτως καλλιτέχνη, τις περισσότερες πωλήσεις σε κάθε χώρα σημειώνουν οι τραγουδιστές από την εγχώρια αγορά.
Κατά πόσον έχει ελευθερία κινήσεων ένας καλλιτέχνης, που έχει συνδέσει την εικόνα του με συγκεκριμένη χορηγό εταιρεία;
H σύνδεση του ονόματός μου με συγκεκριμένους χορηγούς δεν είναι κάτι που αποτελεί εμπόδιο στις επαγγελματικές μου κινήσεις. H εκάστοτε χορηγία έχει κάποιους όρους, όχι καλλιτεχνικούς, που πρέπει να τηρηθούν και από τις δύο πλευρές. Από εκεί και πέρα, κάνω κανονικά τη δουλειά μου. Σαφώς φροντίζω και επιλέγω να συνδεθώ με εταιρείες που είναι πρωτοπόρες, εκπροσωπούν προϊόντα που ταιριάζουν στο προφίλ μου και χαρακτηρίζονται από ζωντάνια και δημιουργικότητα.
Δεν σας προβληματίζει που η φιγούρα σας είναι εμπορεύσιμο προϊόν (κούκλα Ρουβάς, πετσέτες, καπελάκια κ.ά.);
Κάθε άλλο! Αν και για τα ελληνικά δεδομένα είναι πρωτόγνωρο, αποτελεί συνηθισμένη διεθνή πρακτική. Καλλιτέχνες όπως ο Robbie Williams, η Madonna και πολλοί άλλοι έχουν συνάψει συμφωνίες για την εμπορική εκμετάλλευση του ονόματός τους. H προσφορά προϊόντων με το brand name μου είναι ακόμα ένας τρόπος για τους φίλους μου να νιώθουν ότι έχουν κάτι περισσότερο από το CD μου, κάτι διαφορετικό.
«Έχει τίμημα η διεθνής καριέρα»
Ο Σάκης Ρουβάς, μουσικός από την εφηβεία του, υποστηρίζει πως δεν έκανε κάτι για να εξαργυρώσει την επιτυχία του «Shake it» (μετά την κατάκτηση της τρίτης θέσης στηΓιουροβίζιον επιχείρησε ευρωπαϊκή τουρνέ με το σχήμα των Γαλλίδων Hi5 που ανέδειξε η τηλεοπτική «Star Academy»).
«Δεν υπάρχουν κανόνες», λέει. «Διεθνή καριέρα έχουν κάνει στο παρελθόν αρκετοί Έλληνες από τον χώρο του πενταγράμμου. Παίζει ρόλο όμως πόσο πολύ θέλεις να το κάνεις και πόσο έτοιμος είσαι να πληρώσεις το τίμημα».
Εσείς τι θέλετε;
H Ελλάδα είναι όμορφος τόπος. Πρέπει να αφήσω αυτή την ομορφιά, το βόλεμά μου αν θέλετε, και να κάνω νέα αρχή στη ζωή μου. Το βλέπω αλλιώς. H ζωή μας είναι ένα ταξίδι. Στη διάρκειά του κάνω τις αναζητήσεις μου, εξερευνώ τις δυνατότητές μου και ανακαλύπτω τον εαυτό μου.
Τα χρόνια περνούν. Ως καλλιτέχνης που στοχεύει σε νεαρές ηλικίες, φοβάστε μήπως σας ξεπεράσει ο χρόνος;
Πιστεύω ότι η ζωντάνια και η διάθεση για έρωτα, χορό και τραγούδι δεν έχουν ηλικία. Όσο υπάρχουν άνθρωποι που με στηρίζουν, που αγοράζουν τους δίσκους μου και έρχονται να με δουν όπου εμφανίζομαι, σημαίνει ότι αυτό που κάνω έχει απήχηση. Άλλωστε ο κόσμος με αγαπάει ακριβώς γι' αυτό που είμαι και για την αγάπη με την οποία αγκαλιάζω κάθε δουλειά μου.
H διαφοροποίηση στην πιο πρόσφατη δισκογραφική δουλειά σας υπαγορεύθηκε από τους φαν;
Αν υπήρχε τρόπος να ρωτήσεις όλους τους φαν, καθένας θα έλεγε κάτι διαφορετικό. Δεν μπορείς να κινείσαι με το τι θέλουν οι άλλοι. Πρέπει να κοιτάζεις αυτό που εσύ θέλεις. Μόνο έτσι είσαι ευτυχισμένος.
Είχατε ενδοιασμούς για την εμφάνισή σας με τη φούστα που σχεδίασε ο Βαλεντίνο; Το μετανιώσατε;
Δεν είχα κανέναν απολύτως ενδοιασμό, το βρήκα πολύ ωραίο και εμπνευσμένο από τον Βαλεντίνο και χάρηκα που και ο κόσμος το αποδέχθηκε με τον ίδιο τρόπο.
Ένας καλλιτέχνης που οι δίσκοι του πουλάνε, γιατί έχει ανάγκη επικοινωνιακά τρικ που προκαλούν;
Κάθε καλλιτέχνης έχει ανάγκη να εξελίσσεται και να προσφέρει κάθε φορά κάτι καινούργιο στο κοινό που τον παρακολουθεί. Να εμφανιστείς κάπως διαφορετικά στην πίστα ή να παρουσιάσεις κάποιο τραγούδι σου με ιδιαίτερο τρόπο δεν είναι πρόκληση, αλλά μια νέα πρόταση. Κάποιοι το εκλαμβάνουν σαν πρόκληση, κάποιοι σαν δημιουργικότητα. Εξαρτάται!
ΤΑ ΝΕΑ
No comments:
Post a Comment