«Θεότητες» των εγχώριων σοουμπίζνες, προϊόντα μιας βιομηχανίας κατασκευής εικόνων δυσκολεύονται στα σαλονάκια των τοκ σόου να υποστηρίξουν τις προκάτ αγιογραφίες τους, μην έχοντας τι να πουν.
Τι να ρωτήσεις έναν σταρ των σοουμπίζνες που κάνει καριέρα με την εντυπωσιακή εμφάνιση και το σεξαπίλ του στον γυναικείο πληθυσμό; Ιδίως όταν ο ίδιος είναι φανερό πως δεν έχει ιδιαίτερη σχέση με τον λόγο. Αυτό ήταν και το πρόβλημα της Έλλης Στάη, η οποία επιχείρησε για δεύτερη φορά να φέρει απέναντί της τον Σάκη Ρουβά σε μια απόπειρα τοκ σόου. Και επειδή το τοκ ήταν το δύσκολο, απέμεινε το σόου, τουλάχιστον των ωραίων κοντινών πλάνων στα χαμόγελα και τα βλέμματα.
Ο διάλογος μεταξύ των δύο στηρίχτηκε στο στοιχείο στο οποίο έχει στηρίξει την καριέρα του ο ποπ σταρ, τον ερωτισμό που εκπέμπει. H εμφανής όμως δυσκολία στην εκφορά τού λόγου άφηνε την εικόνα να συμπληρώσει τα κενά. Δυστυχώς, εκείνη η αίσθηση της εκρηκτικής εμφάνισης στη σκηνή, ο αισθησιασμός των βιντεοκλίπ είναι αδύνατον να μεταφερθεί στο τοκ σόου αν δεν στηρίζεται στην κύρια απαίτηση μιας τέτοιας εκπομπής, τον διάλογο. Πόση ώρα να χαζέψει κανείς ένα ωραίο χαμόγελο σε κοντινό πλάνο;
Το θέμα είναι αν τέτοιες θεότητες των σοουμπίζνες έχουν τη δυνατότητα να διατηρούν τη σκηνική τους εντυπωσιακή μεταμόρφωση στην κανονική ζωή. Παρά τις προσπάθειες της Έλλης Στάη, είναι φανερό πως αυτό δεν συμβαίνει. Προσπάθησε και ο ίδιος ο Σάκης να δώσει εσωτερικότητα στα ωραία χαρακτηριστικά του, αντιλαμβανόμενος προφανώς πως μόνα τους σε έναν διάλογο δεν φθάνουν. Πώς γίνεται να είσαι τόσο ωραίος, του έλεγε η Έλλη Στάη. Είναι εσωτερικό θέμα απαντούσε εκείνος. Τι εννοούσε; Άγνωστο, γιατί δεν φαινόταν. Έτσι είναι η τηλεόραση. Εκθέτει.
Αλλά τι άλλο μπορεί να είναι μια σύγχρονη θεότητα των σοουμπίζνες, εκτός από εικόνα. Μία εντυπωσιακή εικόνα, που οφείλει να αντανακλά τις αξίες του κοινού στο οποίο απευθύνεται. Γι' αυτό και παρά τις επίμονες ερωτήσεις της Έλλης Στάη για το αν διατηρεί δεσμό με την τελευταία του σχέση, την Κινέζα Ρεβέκκα, εκείνος κρατούσε πεισματική σιωπή, για να καταλήξει σε ένα «την αγαπώ» με βλέμμα αφηρημένο. Δεν εκθέτει την προσωπική του ζωή. Θα πρέπει να έχει κάτι άλλο να εκθέσει. Δεν είχε. Μόνον υπαινιγμούς για την προσωπική σχέση που τον συνδέει με την παρουσιάστρια. Και λοιπόν;
Το δύσκολο με τέτοιες διαφημιστικές συζητήσεις, που έχουν καθιερώσει τα εγχώρια τοκ σόου των διαφόρων σταρ των σοουμπίζνες, είναι να βρουν τι θα πουν, να συνταιριάξουν τα τηλεοπτικά στερεότυπα με εκείνα της εικόνας του καλλιτέχνη που φιλοξενούν, να τον παρουσιάσουν ως «κανονικό» πρόσωπο, όχι διαφορετικό από τους οικογενειάρχες του καναπέ που έχουν απέναντί τους. Βουλιάζουν αναγκαστικά στο κενό ουσίας, αγωνίζονται να αναδείξουν τη λάμψη, που είναι όμως συνυφασμένη με τη σκηνική τους παρουσία, αξιοποιούν σκηνοθετικά τερτίπια, κοντινά πλάνα στα φωτογενή πρόσωπα, ακκισμούς, όπως αυτοί στους οποίους επιδόθηκαν η Έλλη Στάη και ο Σάκης Ρουβάς και ανταλλαγές φιλοφρονήσεων για την ομορφιά τους. Τι άλλο να ειπωθεί από τους μη έχοντες να πουν.
Προκαλούν πλήξη
Αναμασούν τα κλισέ της εικόνας τους, παγιδευμένοι στις παγοθήκες της τηλεοπτικής δημοσιότητας. Άλλωστε, σχετικώς με το σουξέ τέτοιων σταρ η ανταπόκριση του τηλεοπτικού κοινού στις εμφανίσεις του είδους είναι πλέον μικρή. Κάποτε η εμφάνισή τους απέναντι στους τοκ σόουμαν είχε εξ ορισμού το στοιχείο της πρόκλησης. Στα σαλονάκια που υποτίθεται ότι διασταυρώνουν τα ξίφη τους πολιτικοί μαλώνοντας για τις τύχες του έθνους, αιφνιδίως εμφανίστηκαν και οι σταρ της πίστας. Ανατριχιάσαμε, αλλά παρακολουθήσαμε τις τηλεοπτικές αγιογραφίες τους, κατόπιν θυμώσαμε για την επισημότητα με την οποία περιεβλήθη ο σουσουδισμός της κοσμικής νύχτας. Έγιναν πλέον καθημερινό φαινόμενο, εμφανίζονται ακόμη και στα δελτία ειδήσεων για να διαφημίσουν δισκογραφικές δουλειές τους ή πρεμιέρες στις πίστες της νύχτας, έγιναν συνηθισμένο συστατικό του καθημερινού τηλεοπτικού πολτού.
ΤΑ ΝΕΑ ,
Τι να ρωτήσεις έναν σταρ των σοουμπίζνες που κάνει καριέρα με την εντυπωσιακή εμφάνιση και το σεξαπίλ του στον γυναικείο πληθυσμό; Ιδίως όταν ο ίδιος είναι φανερό πως δεν έχει ιδιαίτερη σχέση με τον λόγο. Αυτό ήταν και το πρόβλημα της Έλλης Στάη, η οποία επιχείρησε για δεύτερη φορά να φέρει απέναντί της τον Σάκη Ρουβά σε μια απόπειρα τοκ σόου. Και επειδή το τοκ ήταν το δύσκολο, απέμεινε το σόου, τουλάχιστον των ωραίων κοντινών πλάνων στα χαμόγελα και τα βλέμματα.
Ο διάλογος μεταξύ των δύο στηρίχτηκε στο στοιχείο στο οποίο έχει στηρίξει την καριέρα του ο ποπ σταρ, τον ερωτισμό που εκπέμπει. H εμφανής όμως δυσκολία στην εκφορά τού λόγου άφηνε την εικόνα να συμπληρώσει τα κενά. Δυστυχώς, εκείνη η αίσθηση της εκρηκτικής εμφάνισης στη σκηνή, ο αισθησιασμός των βιντεοκλίπ είναι αδύνατον να μεταφερθεί στο τοκ σόου αν δεν στηρίζεται στην κύρια απαίτηση μιας τέτοιας εκπομπής, τον διάλογο. Πόση ώρα να χαζέψει κανείς ένα ωραίο χαμόγελο σε κοντινό πλάνο;
Το θέμα είναι αν τέτοιες θεότητες των σοουμπίζνες έχουν τη δυνατότητα να διατηρούν τη σκηνική τους εντυπωσιακή μεταμόρφωση στην κανονική ζωή. Παρά τις προσπάθειες της Έλλης Στάη, είναι φανερό πως αυτό δεν συμβαίνει. Προσπάθησε και ο ίδιος ο Σάκης να δώσει εσωτερικότητα στα ωραία χαρακτηριστικά του, αντιλαμβανόμενος προφανώς πως μόνα τους σε έναν διάλογο δεν φθάνουν. Πώς γίνεται να είσαι τόσο ωραίος, του έλεγε η Έλλη Στάη. Είναι εσωτερικό θέμα απαντούσε εκείνος. Τι εννοούσε; Άγνωστο, γιατί δεν φαινόταν. Έτσι είναι η τηλεόραση. Εκθέτει.
Αλλά τι άλλο μπορεί να είναι μια σύγχρονη θεότητα των σοουμπίζνες, εκτός από εικόνα. Μία εντυπωσιακή εικόνα, που οφείλει να αντανακλά τις αξίες του κοινού στο οποίο απευθύνεται. Γι' αυτό και παρά τις επίμονες ερωτήσεις της Έλλης Στάη για το αν διατηρεί δεσμό με την τελευταία του σχέση, την Κινέζα Ρεβέκκα, εκείνος κρατούσε πεισματική σιωπή, για να καταλήξει σε ένα «την αγαπώ» με βλέμμα αφηρημένο. Δεν εκθέτει την προσωπική του ζωή. Θα πρέπει να έχει κάτι άλλο να εκθέσει. Δεν είχε. Μόνον υπαινιγμούς για την προσωπική σχέση που τον συνδέει με την παρουσιάστρια. Και λοιπόν;
Το δύσκολο με τέτοιες διαφημιστικές συζητήσεις, που έχουν καθιερώσει τα εγχώρια τοκ σόου των διαφόρων σταρ των σοουμπίζνες, είναι να βρουν τι θα πουν, να συνταιριάξουν τα τηλεοπτικά στερεότυπα με εκείνα της εικόνας του καλλιτέχνη που φιλοξενούν, να τον παρουσιάσουν ως «κανονικό» πρόσωπο, όχι διαφορετικό από τους οικογενειάρχες του καναπέ που έχουν απέναντί τους. Βουλιάζουν αναγκαστικά στο κενό ουσίας, αγωνίζονται να αναδείξουν τη λάμψη, που είναι όμως συνυφασμένη με τη σκηνική τους παρουσία, αξιοποιούν σκηνοθετικά τερτίπια, κοντινά πλάνα στα φωτογενή πρόσωπα, ακκισμούς, όπως αυτοί στους οποίους επιδόθηκαν η Έλλη Στάη και ο Σάκης Ρουβάς και ανταλλαγές φιλοφρονήσεων για την ομορφιά τους. Τι άλλο να ειπωθεί από τους μη έχοντες να πουν.
Προκαλούν πλήξη
Αναμασούν τα κλισέ της εικόνας τους, παγιδευμένοι στις παγοθήκες της τηλεοπτικής δημοσιότητας. Άλλωστε, σχετικώς με το σουξέ τέτοιων σταρ η ανταπόκριση του τηλεοπτικού κοινού στις εμφανίσεις του είδους είναι πλέον μικρή. Κάποτε η εμφάνισή τους απέναντι στους τοκ σόουμαν είχε εξ ορισμού το στοιχείο της πρόκλησης. Στα σαλονάκια που υποτίθεται ότι διασταυρώνουν τα ξίφη τους πολιτικοί μαλώνοντας για τις τύχες του έθνους, αιφνιδίως εμφανίστηκαν και οι σταρ της πίστας. Ανατριχιάσαμε, αλλά παρακολουθήσαμε τις τηλεοπτικές αγιογραφίες τους, κατόπιν θυμώσαμε για την επισημότητα με την οποία περιεβλήθη ο σουσουδισμός της κοσμικής νύχτας. Έγιναν πλέον καθημερινό φαινόμενο, εμφανίζονται ακόμη και στα δελτία ειδήσεων για να διαφημίσουν δισκογραφικές δουλειές τους ή πρεμιέρες στις πίστες της νύχτας, έγιναν συνηθισμένο συστατικό του καθημερινού τηλεοπτικού πολτού.
ΤΑ ΝΕΑ ,
No comments:
Post a Comment