Μέχρι πρόσφατα διαγωνίζονταν στα εξώφυλλα των περιοδικών λάιφσταϊλ και πάσχιζαν να ξεπερνούν ο ένας τα ρεκόρ του άλλου σε δισκογραφικές πλατίνες. Τον τελευταίο καιρό δεν τους χωράει ο τόπος: οι αστέρες της λαϊκοπόπ αποφάσισαν, λοιπόν, να κάνουν καριέρα στο εξωτερικό.
Δεν είναι δα και τόσο δύσκολο, αφού σ' αυτό το χώρο δεν έχει τόση σημασία τι στ' αλήθεια γίνεται, αλλά τι φαίνεται. Είτε πρόκεται για απονομή βραβείων, είτε για περιοδεία, είτε ακόμα και για γυρίσματα βιντεοκλίπ σε μακρινή χώρα, η ταμπέλα είναι ίδια: «Διεθνής καριέρα».
Η Δέσποινα Βανδή τιμάται με το «World Music Award» στο Μονακό, και τα περισσότερα τηλεοπτικά ρεπορτάζ το αντιμετωπίζουν ως ένα βραβείο καλλιτεχνικής καταξίωσης. «Ξεχνούν» να αναφέρουν ότι πρόκειται για βραβείο πωλήσεων του 2001. Η εταιρεία του Αντώνη Ρέμου μας ενημερώνει ότι θα τον δούμε στο «Music room» του CNN. Στο ίδιο δελτίο τύπου περνά στα... ψιλά ότι η ίδια εκπομπή θα αναφερθεί και σε άλλα, μεταξύ των οποίων και στη «Μυθωδία» του Βαγγέλη Παπαθανασίου.
Ο Σάκης Ρουβάς σε πιο σοβαρή προσέγγιση με την Γιουνιβέρσαλ Γαλλίας παρουσιάζεται να κατακτά το Παρίσι -αυτός, τουλάχιστον, θα δώσει μια συναυλία στις 14 Οκτωβρίου στο «Ολιμπιά». Οσο για το Γιώργο Μαζωνάκη, η κυκλοφορία ενός «Best» κι η επιλογή του τραγουδιού του «Μου λείπεις» στην ιταλική καμπάνια της Οπελ αρκούσε για να καυχιέται ότι γοήτευσε τους Ιταλούς. Οι «One» φημολογείται ότι θα κυκλοφορήσουν δίσκο στην Αγγλία με στίχους ενός Τουρκοκύπριου που ζει εκεί. Μέχρι και ο Χρήστος Αντωνιάδης μιλούσε πρόσφατα για την υποτιθέμενη επιτυχία του στο εξωτερικό. Και μην ξεχνάμε την ελληνοτουρκική γέφυρα της γκλαμουριάς, που έχτισαν οι Νότης Σφακιανάκης, Αντζελα Δημητρίου και Λευτέρης Πανταζής μαζί με μοντέλα, κομμωτές και άλλους ειδικούς.
Στην πραγματικότητα, οι ελπίδες για διάκριση στο εξωτερικό αναπτερώνονται κυρίως έπειτα από επιτυχημένες περιοδείες. Τις έχουν τολμήσει μέχρι στιγμής από το Γιώργο Αλκαίο, την Καίτη Γαρμπή, το Βασίλη Καρρά και το Νότη Σφακιανάκη μέχρι τον Τριαντάφυλλο, το Λευτέρη Πανταζή και τον Αντώνη Ρέμο. Με μια διαφορά: όπως ακριβώς συμβαίνει και με τους περισσότερους από τους καλύτερους τραγουδιστές μας, έτσι και αυτοί φθάνουν μόνον ώς εκεί που είναι έντονο το ελληνικό στοιχείο:
*«Δεν υπάρχουν ξένοι που να πηγαίνουν σε συναυλίες του Αντώνη Ρέμου ή των υπόλοιπων λαϊκοπόπ τραγουδιστών», λέει ο Ακης Πατάλης, ιδιοκτήτης του γνωστού ελληνικού δισκοπωλείου του Λονδίνου «Trehantiri». «Η μόνη περίπτωση να μου ζητήσει Αγγλος δίσκο τους, είναι να έχει επιστρέψει από διακοπές στην Ελλάδα και να θέλει ένα συγκεκριμένο κομμάτι. Ο μόνος που κατά τη γνώμη μου μπορεί να σταθεί στην Ευρώπη είναι ο Ρουβάς. Αφενός έχει τα εξωτερικά χαρίσματα -οι Αγγλοι είναι γνωστό ότι πλέον κάνουν σταρ μόνο τους όμορφους-, αφετέρου έχει την υποστήριξη της Νάνας Μούσχουρη που το κοινό εκτιμά ιδιαίτερα».
*«Η πρωτοβουλία να βγει ο Σάκης εκτός Ελλάδος ανήκει εξ ολοκλήρου στη Νάνα Μούσχουρη», επιβεβαιώνει ο Κωνσταντής Σπυρόπουλος, new media μάνατζερ της ΕΜΙ. «Η ίδια μίλησε στον Πασκάλ Νεγκρ, σπουδαία προσωπικότητα της μουσικής, αλλά και διευθυντή της Γιουνιβέρσαλ Γαλλίας. Προφανώς τον έπεισε. Εκείνος με τη σειρά του έστειλε δύο ανθρώπους του στην Αθήνα, παρακολούθησαν το Σάκη κι όταν του μετέφεραν τις εντυπώσεις τους αποφάσισε να έρθει κι ο ίδιος να τον δει».
Ετσι, το σινγκλ του «Disco girl» κυκλοφόρησε σε παραγωγή της γαλλικής Γιουνιβέρσαλ και η εταιρεία δαπάνησε 100 εκατομμύρια δραχμές για τα γυρίσματα του ομώνυμου βιντεοκλίπ. Πληροφορίες, μάλιστα, από το Παρίσι αναφέρουν πως το σινγκλ βρέθηκε στην 20ή θέση του επίσημου δείκτη πωλήσεων και το βιντεοκλίπ στην 32η των δημοφιλέστερων.
*«Τον Ρουβά δύο πράγματα τον βοήθησαν στη Γαλλία», συνεχίζει ο Κ. Σπυρόπουλος. «Το πρώτο είναι η συνεργασία του με το δημοφιλές συγκρότημα L5. Μπήκε από δίπλα στην περιοδεία τους και γνωρίστηκε με μεγάλη μερίδα του κοινού. Το δεύτερο είναι ο παραγωγός του Ντέσμοντ Τσάιλντ, γνωστός από τις συνεργασίες του με Ρίκι Μάρτιν, Ρόμπιν Γουίλιαμς, Μπον Τζόβι, κ.ά.».
Ως τον Οκτώβρη, που θα εμφανιστεί στο Ολυμπιά, ο Σάκης θα πρέπει να μάθει να αντιμετωπίζει και τις αδιάκριτες ερωτήσεις ορισμένων γάλλων δημοσιογράφων. Να ένα απόσπασμα από συνέντευξή του στο «20 Ans», όπως το είχε μεταφράσει το «Downtown»:
- Προς τα πού κλίνουν οι προτιμήσεις σου; Στα αγόρια ή στα κορίτσια;
«Ποιες προτιμήσεις;».
- Οι σεξουαλικές προτιμήσεις.
«Μάλλον αστειεύεσαι!».
- Οχι.
«Α, είναι μια συνηθισμένη ερώτηση για σας αυτή;».
- Σ' αυτό το περιοδικό, ναι.
«Καλά, λοιπόν. Φυσικά και προτιμώ τα κορίτσια».
- Είχες ποτέ τέτοιου είδους δίλημμα;
«Δίλημμα;».
- Στην εφηβεία καμιά φορά τα παιδιά αναρωτιούνται.
«Οχι, δεν χρειάστηκε να σκεφτώ κάτι τέτοιο μεγαλώνοντας».
- Αλήθεια;
«Σας είπα όχι», το ξεκόβει γι' άλλη μια φορά ο Σάκης, υποχρεώνοντας το δημοσιογράφο να μιλήσουν για Σωκράτη, Αριστοτέλη, Πλάτωνα, αν και ο ίδιος, όπως λέει, έχει διαβάσει μόνο το «Συμπόσιο».
*Πιο διαβασμένη, όσον αφορά τουλάχιστον το λέγειν δημοσίως, ήταν ανέκαθεν η Αννα Βίσση. Γνωστούς παραγωγούς είχε και αυτή στο αγγλόφωνο άλμπουμ της πριν από δύο χρόνια. Ηδη νωρίτερα μπορούσες ν' ακούσεις απρόσμενα ένα τραγούδι της από τα ηχεία ενός μεγάλου λονδρέζικου δισκάδικου όπως το HMV. Ομως, απ' ό,τι έδειξαν οι μέτριες πωλήσεις της στο εξωτερικό, δεν επαληθεύτηκαν ακόμη τα δεκάδες δελτία τύπου που προέβλεπαν μια διεθνή καριέρα.
Η πρόσφατη περιοδεία της στην Αυστραλία αναπτέρωσε τις ελπίδες, έστω με ιαχές ελληνικές: τα στάδια όπου τραγούδησε ήταν κατάμεστα, τα μαγαζιά όπου συναντήθηκε με το κοινό -ακόμα κι αν επρόκειτο για Μακ Ντόναλντς- γεμάτα. Εξ ου και τα -τηλεοπτικά, ασφαλώς- ρεπορτάζ στα ελληνικά ΜΜΕ που μιλούσαν περί ανασφάλειας της Κάιλι Μινόγκ...
*Ο Γιώργος Μαζωνάκης δεν έζησε στο Λονδίνο, ούτε από χρόνια προσπαθούσε. Η δική του σχέση με την Ιταλία ξεκίνησε μάλλον από... σπόντα. Ο διευθυντής παραγωγής της ιταλικής Γιουνιβέρσαλ, Πίκο Σιμπέλι, κάνοντας διακοπές στην Ελλάδα πριν από πέντε χρόνια, άκουσε το τραγούδι «Μου λείπεις». Επιστρέφοντας αγόρασε το άλμουμ από το αεροδρόμιο, διαπίστωσε ότι πρόκειται για παραγωγή της Γιουνιβέρσαλ Ελλάδος κι αποφάσισε να το προωθήσει στην Ιταλία. Ο δίσκος «Yiorgos Mazonakis Best» που κυκλοφορεί, έγινε, σύμφωνα με την εταιρεία του πλατινένιος, ενώ το «Μου λείπεις» επιλέχθηκε για τη συλλογή «Top of the spot» -άλμπουμ με τραγούδια διαφημίσεων.
Ενδιαφέρουσα επίσης είναι και η απήχηση που είχαν στο εξωτερικό οι Ελληνες διαγωνιζόμενοι της Γιουροβίζιον: «Οι "One" σε μια προσπάθεια να κερδίσουν ψήφους από το ξένο κοινό, έδωσαν τη Δευτέρα του Πάσχα συναυλία σε ένα εμπορικό κέντρο κι απέσπασαν πολύ θετικά σχόλια», λέει ο ιδιοκτήτης τού Trehantiri. «Αντιθέτως ο Μιχάλης Ρακιντζής δεν είχε καμία ελπίδα. Φανταστείτε ότι στα στοιχήματα οι ξένοι τον έπαιζαν φαβορί για τελευταίο. Ακόμα και στο μαγαζί, έχω πουλήσει σε ξένους περισσότερα cd της Μαρίας Λουίζας Βασιλοπούλου και της Πέγκυς Ζήνα παρά του Ρακιντζή, που μου έστειλαν».
Και πράγματι, λίγοι μπορούν να περηφανευτούν σαν την Αντζελα Δημητρίου, ότι πουλάνε περισσότερο από την Μαντόνα -έστω στην Τουρκία. Μετά από αυτό, πώς να μη φιλήσει μπρος στους γείτονες φαν την τουρκική σημαία μαζί με την ελληνική;
Ελευθεροτυπία
Δεν είναι δα και τόσο δύσκολο, αφού σ' αυτό το χώρο δεν έχει τόση σημασία τι στ' αλήθεια γίνεται, αλλά τι φαίνεται. Είτε πρόκεται για απονομή βραβείων, είτε για περιοδεία, είτε ακόμα και για γυρίσματα βιντεοκλίπ σε μακρινή χώρα, η ταμπέλα είναι ίδια: «Διεθνής καριέρα».
Η Δέσποινα Βανδή τιμάται με το «World Music Award» στο Μονακό, και τα περισσότερα τηλεοπτικά ρεπορτάζ το αντιμετωπίζουν ως ένα βραβείο καλλιτεχνικής καταξίωσης. «Ξεχνούν» να αναφέρουν ότι πρόκειται για βραβείο πωλήσεων του 2001. Η εταιρεία του Αντώνη Ρέμου μας ενημερώνει ότι θα τον δούμε στο «Music room» του CNN. Στο ίδιο δελτίο τύπου περνά στα... ψιλά ότι η ίδια εκπομπή θα αναφερθεί και σε άλλα, μεταξύ των οποίων και στη «Μυθωδία» του Βαγγέλη Παπαθανασίου.
Ο Σάκης Ρουβάς σε πιο σοβαρή προσέγγιση με την Γιουνιβέρσαλ Γαλλίας παρουσιάζεται να κατακτά το Παρίσι -αυτός, τουλάχιστον, θα δώσει μια συναυλία στις 14 Οκτωβρίου στο «Ολιμπιά». Οσο για το Γιώργο Μαζωνάκη, η κυκλοφορία ενός «Best» κι η επιλογή του τραγουδιού του «Μου λείπεις» στην ιταλική καμπάνια της Οπελ αρκούσε για να καυχιέται ότι γοήτευσε τους Ιταλούς. Οι «One» φημολογείται ότι θα κυκλοφορήσουν δίσκο στην Αγγλία με στίχους ενός Τουρκοκύπριου που ζει εκεί. Μέχρι και ο Χρήστος Αντωνιάδης μιλούσε πρόσφατα για την υποτιθέμενη επιτυχία του στο εξωτερικό. Και μην ξεχνάμε την ελληνοτουρκική γέφυρα της γκλαμουριάς, που έχτισαν οι Νότης Σφακιανάκης, Αντζελα Δημητρίου και Λευτέρης Πανταζής μαζί με μοντέλα, κομμωτές και άλλους ειδικούς.
Στην πραγματικότητα, οι ελπίδες για διάκριση στο εξωτερικό αναπτερώνονται κυρίως έπειτα από επιτυχημένες περιοδείες. Τις έχουν τολμήσει μέχρι στιγμής από το Γιώργο Αλκαίο, την Καίτη Γαρμπή, το Βασίλη Καρρά και το Νότη Σφακιανάκη μέχρι τον Τριαντάφυλλο, το Λευτέρη Πανταζή και τον Αντώνη Ρέμο. Με μια διαφορά: όπως ακριβώς συμβαίνει και με τους περισσότερους από τους καλύτερους τραγουδιστές μας, έτσι και αυτοί φθάνουν μόνον ώς εκεί που είναι έντονο το ελληνικό στοιχείο:
*«Δεν υπάρχουν ξένοι που να πηγαίνουν σε συναυλίες του Αντώνη Ρέμου ή των υπόλοιπων λαϊκοπόπ τραγουδιστών», λέει ο Ακης Πατάλης, ιδιοκτήτης του γνωστού ελληνικού δισκοπωλείου του Λονδίνου «Trehantiri». «Η μόνη περίπτωση να μου ζητήσει Αγγλος δίσκο τους, είναι να έχει επιστρέψει από διακοπές στην Ελλάδα και να θέλει ένα συγκεκριμένο κομμάτι. Ο μόνος που κατά τη γνώμη μου μπορεί να σταθεί στην Ευρώπη είναι ο Ρουβάς. Αφενός έχει τα εξωτερικά χαρίσματα -οι Αγγλοι είναι γνωστό ότι πλέον κάνουν σταρ μόνο τους όμορφους-, αφετέρου έχει την υποστήριξη της Νάνας Μούσχουρη που το κοινό εκτιμά ιδιαίτερα».
*«Η πρωτοβουλία να βγει ο Σάκης εκτός Ελλάδος ανήκει εξ ολοκλήρου στη Νάνα Μούσχουρη», επιβεβαιώνει ο Κωνσταντής Σπυρόπουλος, new media μάνατζερ της ΕΜΙ. «Η ίδια μίλησε στον Πασκάλ Νεγκρ, σπουδαία προσωπικότητα της μουσικής, αλλά και διευθυντή της Γιουνιβέρσαλ Γαλλίας. Προφανώς τον έπεισε. Εκείνος με τη σειρά του έστειλε δύο ανθρώπους του στην Αθήνα, παρακολούθησαν το Σάκη κι όταν του μετέφεραν τις εντυπώσεις τους αποφάσισε να έρθει κι ο ίδιος να τον δει».
Ετσι, το σινγκλ του «Disco girl» κυκλοφόρησε σε παραγωγή της γαλλικής Γιουνιβέρσαλ και η εταιρεία δαπάνησε 100 εκατομμύρια δραχμές για τα γυρίσματα του ομώνυμου βιντεοκλίπ. Πληροφορίες, μάλιστα, από το Παρίσι αναφέρουν πως το σινγκλ βρέθηκε στην 20ή θέση του επίσημου δείκτη πωλήσεων και το βιντεοκλίπ στην 32η των δημοφιλέστερων.
*«Τον Ρουβά δύο πράγματα τον βοήθησαν στη Γαλλία», συνεχίζει ο Κ. Σπυρόπουλος. «Το πρώτο είναι η συνεργασία του με το δημοφιλές συγκρότημα L5. Μπήκε από δίπλα στην περιοδεία τους και γνωρίστηκε με μεγάλη μερίδα του κοινού. Το δεύτερο είναι ο παραγωγός του Ντέσμοντ Τσάιλντ, γνωστός από τις συνεργασίες του με Ρίκι Μάρτιν, Ρόμπιν Γουίλιαμς, Μπον Τζόβι, κ.ά.».
Ως τον Οκτώβρη, που θα εμφανιστεί στο Ολυμπιά, ο Σάκης θα πρέπει να μάθει να αντιμετωπίζει και τις αδιάκριτες ερωτήσεις ορισμένων γάλλων δημοσιογράφων. Να ένα απόσπασμα από συνέντευξή του στο «20 Ans», όπως το είχε μεταφράσει το «Downtown»:
- Προς τα πού κλίνουν οι προτιμήσεις σου; Στα αγόρια ή στα κορίτσια;
«Ποιες προτιμήσεις;».
- Οι σεξουαλικές προτιμήσεις.
«Μάλλον αστειεύεσαι!».
- Οχι.
«Α, είναι μια συνηθισμένη ερώτηση για σας αυτή;».
- Σ' αυτό το περιοδικό, ναι.
«Καλά, λοιπόν. Φυσικά και προτιμώ τα κορίτσια».
- Είχες ποτέ τέτοιου είδους δίλημμα;
«Δίλημμα;».
- Στην εφηβεία καμιά φορά τα παιδιά αναρωτιούνται.
«Οχι, δεν χρειάστηκε να σκεφτώ κάτι τέτοιο μεγαλώνοντας».
- Αλήθεια;
«Σας είπα όχι», το ξεκόβει γι' άλλη μια φορά ο Σάκης, υποχρεώνοντας το δημοσιογράφο να μιλήσουν για Σωκράτη, Αριστοτέλη, Πλάτωνα, αν και ο ίδιος, όπως λέει, έχει διαβάσει μόνο το «Συμπόσιο».
*Πιο διαβασμένη, όσον αφορά τουλάχιστον το λέγειν δημοσίως, ήταν ανέκαθεν η Αννα Βίσση. Γνωστούς παραγωγούς είχε και αυτή στο αγγλόφωνο άλμπουμ της πριν από δύο χρόνια. Ηδη νωρίτερα μπορούσες ν' ακούσεις απρόσμενα ένα τραγούδι της από τα ηχεία ενός μεγάλου λονδρέζικου δισκάδικου όπως το HMV. Ομως, απ' ό,τι έδειξαν οι μέτριες πωλήσεις της στο εξωτερικό, δεν επαληθεύτηκαν ακόμη τα δεκάδες δελτία τύπου που προέβλεπαν μια διεθνή καριέρα.
Η πρόσφατη περιοδεία της στην Αυστραλία αναπτέρωσε τις ελπίδες, έστω με ιαχές ελληνικές: τα στάδια όπου τραγούδησε ήταν κατάμεστα, τα μαγαζιά όπου συναντήθηκε με το κοινό -ακόμα κι αν επρόκειτο για Μακ Ντόναλντς- γεμάτα. Εξ ου και τα -τηλεοπτικά, ασφαλώς- ρεπορτάζ στα ελληνικά ΜΜΕ που μιλούσαν περί ανασφάλειας της Κάιλι Μινόγκ...
*Ο Γιώργος Μαζωνάκης δεν έζησε στο Λονδίνο, ούτε από χρόνια προσπαθούσε. Η δική του σχέση με την Ιταλία ξεκίνησε μάλλον από... σπόντα. Ο διευθυντής παραγωγής της ιταλικής Γιουνιβέρσαλ, Πίκο Σιμπέλι, κάνοντας διακοπές στην Ελλάδα πριν από πέντε χρόνια, άκουσε το τραγούδι «Μου λείπεις». Επιστρέφοντας αγόρασε το άλμουμ από το αεροδρόμιο, διαπίστωσε ότι πρόκειται για παραγωγή της Γιουνιβέρσαλ Ελλάδος κι αποφάσισε να το προωθήσει στην Ιταλία. Ο δίσκος «Yiorgos Mazonakis Best» που κυκλοφορεί, έγινε, σύμφωνα με την εταιρεία του πλατινένιος, ενώ το «Μου λείπεις» επιλέχθηκε για τη συλλογή «Top of the spot» -άλμπουμ με τραγούδια διαφημίσεων.
Ενδιαφέρουσα επίσης είναι και η απήχηση που είχαν στο εξωτερικό οι Ελληνες διαγωνιζόμενοι της Γιουροβίζιον: «Οι "One" σε μια προσπάθεια να κερδίσουν ψήφους από το ξένο κοινό, έδωσαν τη Δευτέρα του Πάσχα συναυλία σε ένα εμπορικό κέντρο κι απέσπασαν πολύ θετικά σχόλια», λέει ο ιδιοκτήτης τού Trehantiri. «Αντιθέτως ο Μιχάλης Ρακιντζής δεν είχε καμία ελπίδα. Φανταστείτε ότι στα στοιχήματα οι ξένοι τον έπαιζαν φαβορί για τελευταίο. Ακόμα και στο μαγαζί, έχω πουλήσει σε ξένους περισσότερα cd της Μαρίας Λουίζας Βασιλοπούλου και της Πέγκυς Ζήνα παρά του Ρακιντζή, που μου έστειλαν».
Και πράγματι, λίγοι μπορούν να περηφανευτούν σαν την Αντζελα Δημητρίου, ότι πουλάνε περισσότερο από την Μαντόνα -έστω στην Τουρκία. Μετά από αυτό, πώς να μη φιλήσει μπρος στους γείτονες φαν την τουρκική σημαία μαζί με την ελληνική;
Ελευθεροτυπία
No comments:
Post a Comment